Huvudet exploderar

Nu sitter man här efter en massa timmars sömn men varför känns det som man enbart sovit ca tre fjuttiga timmar. Jag är så trött på detta och jag måste sluta drömma, eller ska jag försöka tyda dem? Jag vaknade flera gånger och när jag öppnade ögonen så bestämde jag mig för att snart gå upp för att plocka lite innan jag började med maten. Det första man gör är att sätta sig vid datorn och känna att man inte orkar ta tag i något. Varför ska det vara så förbannat svårt för mig att komma igång. Jag hoppas allt blir bra när sömnen sedan fungerar som den ska. Just nu är det faktist inte så stökigt här. Det ligger lite kläder i storarummet som jag rev ut igår och i köket finns det lite disk. Golven är dammsugna och det enda som fattas är att jag ska tvätta dem lite lätt. Tvätten är en annan femma då det aldrig finns lediga tider, så förbannat hopplöst. Jag har fått arbetskläderna tvättade hos pappa men resten ligger i en stor blå ikeapåse, proppfull. Jag tror jag har tvättid den 28:e, evigheter dit.

Vädret är kanonfint idag med och då får man verkligen ingen lust att arbeta för fem öre. Det enda jag vill är att få lön och börja spendera den på roliga saker. Ta en fika i solen, ta promenader och grilla som aldrig förr. Allting kostar pengar och för tillfället är jag inte gjord av pengar. Allting ska snart bli skit bra då jag snart har lön och senare framöver får jag tillbaka 1500 kr på skatten, helt underbart! Mitt mål är att åka till Ikea snart och sen ska man kanske dra en sistaminutenresa, låter inte det fint? Man lever bara en gång och jag är lite trött på att sitta i min lägenhet och jobba konstant!


Nu kurrar min mage!



malin♥


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tror vi ska till ikea i juni!

2010-04-13 @ 12:52:38
Postat av: Johanna

ikea me mig om ja nu får några pengar över efter alla bilfix. fick tid för lagning den 26e e fan två veckor dit :(

2010-04-13 @ 19:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback