LISEBERG!!

Bara två dagar kvar att skriva om, sen får det bli att studa!


Tisdagen den sjuttonde augusti

Vaknade av alarmet klockan åtta. Ingen sömn på min semester inte. Jag gjorde mig klar och åkte iväg för att tanka bilen. Usch vad bensin är dyrt. Åkte förbi jobbet för lite frukost till Sandra och mig. Jag sa även hej då till Albin som gjort sin näst sista dag. Sorgligt nu när en massa på jobbet lämnar oss. Hämtade upp Sandra och åkte iväg till Göteborg. När vi närmar oss Göteborg bestämmer vi oss för att åka till det lilla Ikea med hjälp av googlemaps på Sandras telefon. Haha, det var en tur för sig och hjälp vad läskig den var. Roligaste kommentaren var "Får vi åka här?". Vi hittade på första försöket så allt gick bra. Väl framme kastade vi oss i en av sofforna och låg där ett tag. Allmänt dega runt på Ikea, jag köpte mig en ny lampa till storarummet. Den är lite annorlunda, inte alls lika stor som den första. Vi avslutade Ikea med en Ikea-måltid, alltid lika gott.








Åkte iväg på den läskiga vägen, trodde vi åkte fel men helt plötsligt öppnade sig filen och vi kunde köra in i rätt fil. Vi svängde in till parkeringshuset bredvid Liseberg och parkera. Fick vänta lite med pensionärena utanför innan de öppna. Sen startade världshistorians bästa Lisebergsdag med Sandra. Det var inga köer och vi åkte flera saker mer än en gång. Vi hade tid över till att spela och ta det lugnt. Vi åt oss jättemätte på kvällen från Burger King. Sandra fick precis efter idéen om att åka hanghai. Vill bara säga, vi lär aldrig göra om det. Magen intryckt och illamåendet kom snabbt. Vi åkte uppskjutet direkt efter för att få ner maten ordentligen i magen, det funka. Sandra vann massor medan jag spela bort en massa. Jag vann iförsig första priset på bilar men det var det enda. Jag skulle vunnit stjärnvinsten på kexchoklad men jag fick fnatt och tog inte mitt nummer så Sandra tog det istället. Vi gick även Gasten och vi kunde inte sluta skratta. Vi gick med fyra eller fem 16-åriga killar. De var verkligen livrädda och hoppa till för minsta lilla. Han som gick framför mig var nog värst, han skrek mest i vilket fall. Sandra hoppa till en gång men annars gick vi bara och skratta åt killarna. Måste även tillägga att Sandra blev prickad av allting som fanns på Kållerado, hon var verkligen jätteblöt och lillkillen med mamman kunde inte sluta skratta. Skratta bäst som skratta sista, mamman fick en stråle i skrevet så det såg ut som hon hade pissat ner sig. Dagen var helt underbart rolig!!!















Otur i spel och tur i kärlek?




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback