Bakis och mumma

Typiskt att det ska gå mer dagar än vad jag uppdaterar. Dessa kommer bli ultra korta så jag någonsin kommer ikapp.


Tolfte december

Jag vaknar hemma och är bra bakis. Hade världens smärta i fötterna. Mina nya skor plågar mig innerligen enda in i själen. Fast snart är de mjuka i skinnet och är helt underbara. Fast det värsta var att de gick sönder i spännet. Antagligen hände de när jag tog av och på mig dem under hemfärden. På förmiddagen pratade lite med Johanna och hon kom hem för att äta lite. Tror vi beställde mat men är inte helt hundra. Vi gick i vilket fall senare till Maggan för att köpa oss lite godis och dricka. Satte på en film och dega sönder. Helt underbart när man är lite bakis. Sen satt vi bara och tjöta lite och ungefär klockan sju kom hennes Alex och hämta henne. Jag får skjuts till Quyen där jag ska hämta min cykel. Då han hade lånat den igår natt. Min pappa ringde mig strax därefter och sa att han hade fixat delar till min bil och vi ska fixa den idag. Fast då kom dilemmat, vem ska köra då ingen av oss kan. Klockan nio ringer han mig och säger att Farfar kör. Han hämtar upp mig och min cykel hos Quyen. När jag öppnar ceva-vanen sitter Dick, Elin och Isa där. Cykeln åker in i bak och vi börjar våran färd till Götene. Vi kom till övergångsstället innan Skararondellen då Farfar sätter på helljuset och bilen dör, haha! Vi blir stående där och vi sitter i bilen i minst fem minuter och bara skrattar och skämtar om situationen. Elin säger då klassikern, jag är pissenördig. Jag vänder mig sedan om då jag får ljus i nacken, skrattar för mig själv och tänker, tänk om det är snuten. Plötsligt blir det inte bara vitt ljus utan blåljus. Såklart var det polisen. Vi kliver ur bilen och min pappa öppnar i bak för att leta efter startkablar och fäller kommentaren "Här ligger det en stulen cykel" när polisen är tre meter i från oss. Han tyckte han var jätterolig medan vi andra skämdes. Polisen undrar vad som har hänt och vi förklara läget, de gav oss en trasig varningstriangel och satte sig illakvickt i bilen och åkte iväg. Vi blev jättechockade att de bara drog. Efter en massa trassel med att min farbror inte hitta startkablar till att de gick sönder fick vi äntligen igång bilen och åkte till Götene. Vi klarade hela bilfärden som tur var och väl i garaget byte de batteri och fixade min bil. Så nu är den som ny och jag körde den hem. Vilken dag..







Tolv dagar kvar..



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback