Julgranen

Nu har jag i vilket fall hämtat lite tvätt i tvättstugan.


Tjugoförsta december

Inte alls många dagar kvar till julafton, tre för att vara exakt. Jag har hittills inte skaffat mig någon gran. Min plan var att jag skulle sno en men sen så sa Robin att han hade jaktmark som jag kunde gå och ta mig en gran. Så jag ringde denna dagen och fråga vad de sysslade med. Tog med dem ut till Kållandsö. Detta var lite inpulsivt att vi bara åkte iväg för när vi var framme frågade vi varandra om hur vi skulle få hem granen. I vilket fall vi traskade iväg och hittade oss en gran som jag godtjände! Robin sågade av den och vi la den på taket och körde sakta, sakta hem till Robin. Robin fick hoppa ur bilen två gånger för att fixa till den för att den var på väg av. Väl hemma hos Robin fixade han fram rep och vi band granen runt taket. Det blev lite kallt att ha fönstrena lite uppe i bak men vad gör man inte för julgranen! Fick stanna vid kiosken mellan Kålland och Kållandsö för att flytta rätt granen. Väl i stan får Sarah för sig att lämna av en sak till vår bror som bor mittemot Birgers på Skaragatan. När vi svänger höger ner på Skaragatan vid Stadt möter vi polisen och de kör såklart efter mig. Jag börjar svära som aldrig förr. De stannar bakom mig när jag stannar för att möta upp min bror på gatan. Det bildade snabbt kö och jag skakade som aldrig förr i bilen. De kör då upp bredvid mig och ser mig inte riktigt eftersom jag hade på värmen på max och bakfönstret lite öppet, vilket gav resultatet igen immat framsidoruta. De avaktade lite och åkte sedan vidare. Vi hade gasen i bott hem till mig igen för att kasta av granen. Jag undrar lite om de hade tänkt och ge mig böter eller så. Tur som attans hade jag i vilket fall.








 

Väl hemma kom mamma och hämta Sarah och Robin. Jag gjorde mig klar inför måltiden med jobbet. Vi skulle ut och äta pizza, Lidköpings pizzeria. Strax innan sju åkte jag och hämtade Johanna och vi åkte vidare till pizzerian där vi Lisa och Sofia var de enda som hade kommit. De andra var lite sena och kom ca tio över sju. Vi beställde pizza och tjötade en massa, mycket trevligt. Vi åkte sedan hem allihopa och jag dega framför soffan, även om jag är i stortbehov av stortstädning.






Tre dagar kvar..



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback