Julpyssel på Lucia

Två på en dag i alla fall. Saknar att skriva om dagen som är.



Trettonde december

Tredje andvent och det är även Lucia. Jag vaknade i min älskade säng och Elin låg på min soffa. Hon sov över från gårdagen. Vi degade fram till min mamma ringde vid klockan två och sa att hon hämtar upp mig alldeles strax. Vi ska nämligen ha den årliga pysseldagen hos mamma. Där vi bakar, pysslar, tittar på tomten är far till alla barnen och bara umgås. Det är en tradition som har kommit på tvåtusentalet till min familj. Tror det är sen mamma och pappa gick isär faktist, nu när jag tänker efter. I vilket fall väl hos mamma målade jag en tomte, bakade lussekatter, gjorde julkort, målande en smörkniv och åt en väldans mycket knäck. Vi tittade inte på tomten är far till alla barnen denna gången. Mycket besviken fast vi såg någon annan film som gick på tv. Senil som jag är kommer jag inte ihåg vilken det var men det var en gammal klassiker. Dagen var trevlig och avslutade med att vi åt potatisgratäng, fläskfile och sallad. Väl hemma igen gjorde jag absolut ingenting fast jag är i mega stort behov av att städa men har man ingen lust så händer det inget!















Elva dagar kvar..



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback