Ladies and Gentlemen!

Snabbskriva eller ingående? Skriver jag ingående blottar jag mig på internet fast om tjugo år kan jag gå tillbaka och läsa vad jag kände och gjorde under denna perioden i mitt liv. Något jag vill minnas eller något jag måste minnas. Ska man kunna glömma och förtränga sitt förfluta. Är det bra att minnas bra och dåliga minnen eller ska man utvecklas, glömma och leva i sitt happy-land. Nu låter det som jag har gjort något allvarligt, haha. Jag kan säga att det inte har hänt något eller det kommer inte hända något utan jag sitter vid datorn och funderar lite bara.


För en dryga en vecka sedan... den tjugotredje juni. Jag hade ställt klockan på elva, Quyen och jag skall handla inför midsommar. Jag vaknade klockan elva och slog en pling till Quyen. Han ville sova en stund till och jag sa att jag skulle ringa igen vid halv tolv. Skönt tänkte jag och tog mig lite sovmorgon, jag också. Sluta med att jag vaknade fem i tolv och tjugo sekunder senare ringer Quyen och undrar hur det går för mig. Det var bara att göra sig klar i räser fart och sedan åka och hämta upp Quyen. Vi åkte först till tempo för att köpa köttet. Det blev såklart honung och curry snitzel för min del. Vi handlade resten på Hjertbergs. Blev en hel del småplock att grilla men det är bara gott. Efter allt handlade blev vi hungriga och vi åkte hem till mig och vi lagade korvstroganoff. Quyen åkte vid tre till jobbet och jag iväg till min pappa. Kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för ärende men jag satt där en stund och syrran kom även förbi.







Blev sedan skjutsad på pakethållaren av syrran till mamma. Det var inte igår man blev skjutsad och satt på en stenhård pakethållare och studa upp och ner. Fläsk på röva har jag mer nu än då men inte fan hjälpte det som stötdämpare. Hemma hos mamma åt vi lite godis, titta på tv och tjöta en massa. Jag fick med mig min bok som jag glömde i deras bil under Örebro resan. Mamma visade sina nya glasögon och såklart provade både Sarah och jag dem.








Väl på väg hem ringde jag Gustav och frågade om han ville med mig till systemet. Fixade aldrig det under dagen och som tur var det "kvällsöppet". Det var bra tomt på hyllorna och jag hade någorlunda flyt då jag lyckades hitta lite flaskor jag ville ha. De stod inte på sina ordinarie platser. Träffade Majzzen på parkeringen och vi stod och tjöta ett tag. Åkte sedan hem och gjorde inte ett skit!







VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE!


Tjugofjärde juni antar jag att jag ska printa om. Även om det inte finns så mycket att skriva. Jag vaknade tidigt på morgon då jag började halv sju. Jag startade dagen men att må så in i helvete illa. Jag spydde inte en utan två gånger innan jag åkte iväg till jobbet. Mysigt värre hoppades jag på att det skulle gå över. Sån tur hade jag inte utan mådde nästan värre på jobbet då det luktar rengöringsmedel och dylikt på morgonen. Inget som min mage tyckte om utan jag fick då gå och spy. Fick då inse att jag var tvungen att gå hem. När jag kommer hem innanför dörren springer jag till toan och spyr ytterligare en gång. Tar med mig spyhinken till sängen och sov sedan bort hela dagen.






Midsommarafton, den tjugofemte juni. Jag vaknade med träningsvärk samt värk i magen, antar att det har med gårdagen att göra. Jag mår ganska okej och tar mig till jobbet. Jag jobbade från halv sju på morgonen till kvart i sex på kvällen. Stressade hem och gjorde mig klar. Fixade även en cykel till Quyen på väg hem. Stressad som fan cyklar jag iväg för att möta Quyen. Vi cyklar till Sandra och när vi väl är där upptäcker jag att jag hade glömt två av de tre viktigaste sakerna. Vattenpipan och kameran hade jag glömt! Det var illa men vi klarade oss bra utan ändå. Kvällen bjöd på massa mat, singstar, tjöt och "händelser". Tråkigt att en del av folket fattades men vi fick lite besök av annat också.










Gustav och jag sov hos Sandra och vi somna väl vid fyra, halv fem. Vi hade även fått idén att vi skulle åka till McDonalds och äta frukost. Eftersom jag var fortfarande full när vi vakna vid nio gick vi iväg. Vi hann precis och jag fick min bagel. Sara kom och gjorde oss sällskap. Vi gick hem till Sandra och låg ute i solen och spela lite spel, dega. Cyklade hem och sov under hela dagen, jobbade natten. Brände upp hela mig under denna dagen också, inte så mysigt.










Vaknade runt tre kanske, datum är tjugosjunde juni. Jag slänger iväg ett sms till pappa och undrar lite snyggt vad det blir för mat. Han skulle grilla flinta och det kan jag inte motstå. Pappa tände grillen och jag skjutsade iväg Robin till resecentrum, kommer tillbaka och börjar smaska. Isa dreglade som aldrig förr vid matbordet.







Jag gick hem och fortsatte med mitt tvättande och på natten åkte jag och jobba för sista gången innan semestern.




Jag var helt slut i morses och kastade mig i sängen. Satte på tvn lite för att kunna varva ner lite. Annars känns det som man kastar sig ut för ett stup med ryggen före. Jag har några problem och bekymmer. Jag sov så förbannat dåligt, jag drömde hela tiden och drömmarna fick mig att må dåligt. Jag vaknade kvart i fem på eftermiddagen och hade lätt kunnat sova vidare men jag måste försöka vända tillbaka dygnet. Hann vara vaken i cirka en halvtimme innan Basse och Gustav kom på besök. Vi ringde Sandra och satt sedan och vänta på att hon skulle komma. När Sandra dök upp gick vi till affären och handla en massa gott. Gick till Roma och beställde en sallad och vi alla satte oss utanför mig och hade det mysigt. Sara kom en stund efter vi ätit upp. När solen gick ner vid husen gick vi in och började planera inför Tysklandsresan. Vi kom inte fram till något slutgiltigt svar men med oss blir allt i sista minuten i alla fall. Alla åkte hem förutom Sara och såklart satte vi på en film. Sara åkte hem för en stund sedan och jag har suttit här och uppdaterar samt funderat lite över livet.

















Äntligen semester men vet jag hur man har det?




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback