Student -10

Får väl fortsätta medan jag fortfarande har orken i fingrarna att skriva.


Onsdagen den nionde juni vaknade jag lite hastigt på morgonen för att dra iväg ett sms till min mamma. Hon hämtade upp mig och vi sprang en massa ärenden på stan samt fixa en snabb lunch. Vi åkte hem till mamma och började blåsa upp balonger och dylikt. Robin kom en sväng och hjälpte till. Han fick även sin present från mig, en lila, fin, kortärmad skjorta. Såklart fick han även presenterna från Sarahs och min mamma.






Klockan började rinna iväg och jag fick åka hem och göra mig klar inför utspringet och kalasandet. När jag väl var klar var det dags att åka fram till skolan och ställa sig och glo samt vänta på syrrans tur. Lyckades springa fram och få några kort på själva utspringet men såklart ska jag ha klantat mig och glömt minneskortet hemma. Jag kan då endast ta fyra ynka kort. Vilket suger väldigt hårt och jag har tur att Sandra var på plats också som plåta allt annat. Sen har man släktningar m.m. som fotar Sarah. Tittade en sväng på kortegen runt stan. Plågades så in i bomben av mina skor att jag inte rörde mig en milimeter efteråt. Mamma fick hämta mig på plats och blåsorna växte i skorna medan jag satt i bilen. Herrejisses vad jag måste gå in de skorna. Fick skjuts till pappsen där vi firade först. Smörgåstårta och kakor. Vid halva åtta fick Sarah och jag dra oss mot mammsen för att möta upp andra halvan av släkten. Där hon även fick sina presenter ifrån mig. Ännu mer smörgåstårta plus efterrätts tårta. Ja, jag var väldigt mätt men inte trött på smörgåstårta. Tog t.o.m. med mig lite smörgåstårta hem för att smaska på dagen efter. Skjutsade iväg Sarah runt tio och åkte tillbaka till pappa för att fortsätta firandet. Gick hem sent i den kalla natten.








Voila, studenten över!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback