Arbetar lördag

Nyvaken och mega trött. Jag har drömt mardrömmar hela natten så jag är helt slut i huvudet. För att inte tala om att gårdagen gav mig huvudvärk när jag väl hade slutat jobbet klockan två. Jag gick ut till bilen och till min besvikelse skulle jag få skrapa rutorna. Dock var det inte mitt största problem - bilhelvetet ville inte starta! Jag fick ringa upp Knutsson och säga att jag inte kommer om fem minuter och hämtar dem. Som tur står det folk parkerade utanför jobbet och hänger så jag fick snällt gå fram och fråga om lite starthjälp. Tur att jag hade snott pappas startkablar. Det var inte bara att koppla och starta utan först fick vi rulla ut min bil från parkeringsrutan. Sen tog det två hundra år innan batteriet fick tillräckligt med ström för att starta. Gissa om jag svor några gånger. När bilen väl var igång var det inte så farligt att få skrapa rutorna. Åkte iväg och hämta Knutsson, Wallgren och Dennis vid hamngatans livs. De skulle till donken och köpa lite mat för att sedan efterfesta. Jag skjutsade dem till Tommy. Tanken var väl att jag skulle hänga med in men jag skulle först skjutsa Dennis som ville hem, äta och sova. Då var klockan tre och helst ville jag ta en dusch innan man umgås med folk så jag gav upp tanken då klockan blev halv fyra och jag ska jobba dagen efter.


Snart ska jag iväg till pappa för att hämta hans bil, äta lite gott och hämta lite papper som ligger där. För att inte tala om hur mycket jag behöver ringa Britta senare!






Två dagar kvar




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback