Katastrofdag

Lördagen den nionde oktober

Jag vaknar av mig själv, haha. Nej, jag vaknar av ett telefonsamtal. Jag bjöd nämligen Sarah och Robin på middag, eftersom jag hade massor av spagetti och köttsfärssås kvar. Det var trevligt med lite sällskap till maten och de hade även köpt med sig dricka och fika. Skulle sätta på min dator och det funkar inte, skärmen får ingen signal/bild och inte heller tvn. Blev svinförbannad men hann inte kolla på det mer. Vi bestämde att jag skulle hänga med Sarah och Robin hem för att kolla på deras lägenhet och fika lite mer. Jag tog min bil till dem för att sedan kunna åka direkt till jobbet. Väl när jag parkerar och stänger av bilen märker jag att det är något fel. Så jag försöker starta bilen igen, tror ni det gick? Nej såklart inte. Så jag får ringa till pappa som får komma med startkablar och hela köret. Pappa åker hem igen för att han skulle iväg till sin nya stuga. Mamma kommer för att lämna av lite grejer till Sarah. Jag ber henne om skjuts till jobbet då min bil är paj. Tanken var att vi skulle ta min bil till min parkering, koppla ur batteriet och sätta det på laddning och sedan skjutsa mig till jobbet. Vi hann parkera min bil men det enda mamma gör är att veva ner fönstret och säger att vi måste åka in till akuten. Robin hade ringt och sagt att Sarah hade skärt sig allvarligt och måste åka in. Så jag får hoppa in i bilen och vi åker och hämtar min syster och Robin. Medan vi åker i illfart till sjukhuset får jag ringa till jobbet och säga att jag kanske blir lite sen. Jag hann i tid och det enda jag kunde tänka var hur det gick men tankarna spreds lite när busslast efter busslast med människor kom! Var bra trött när jag kom hem, hade ingen dator att sitta vid heller. Pratade sedan med min mamma och jag fick reda på att det hade gått bra med min syster, hon hade fått sy sex stygn och återbesök på måndag.



SKIT DAG RENT UT SAGT!!




malin♥


Kommentarer
Postat av: Sandraa.

:O Vad gjorde hon?!

2010-10-16 @ 14:24:58
URL: http://wendiiigos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback