Tacokväll med arbetskamrater


Torsdagen den fjortonde oktober

Vaknade sent och gjorde inte allt för mycket. Jag älskar att dega på "morgonen". Fast jag borde ställa klockan för att göra sånt för hela dagen försvinner. Runt tre kom i vilket fall Johanna hem till mig. Vi låg i soffan och tittade på tv. Vi skulle åka iväg innan halv fem för att hämta bord hos min mamma, som vi skulle ställa hemma hos Sofia. Så vi hade bord och stolar till alla under tacokvällen. Fast innan Johanna och jag kunde åka iväg skulle vi sätta in mitt nyladdade batteri i bilen. Det tog en stund längre än vad jag hade tänkt mig och jag blev fly förbannad. Fast jag kunde inte gräva ner mig i min ilska då jag skulle umgås med folk senare. Vet inte om jag har mognat eller om jag har börjat att lagra min ilska som jag gör med andra känslor. Det jobbiga är om det exploderar någon dag. Jag har inte blivit riktigt arg på länge dvs fly förbannad och det skrämmer mig lite. Jag hoppas på att jag har mognat. Har på den sista tiden varit lite vilsen om vad jag är för person. Jag har ändrat mig en del och vissa saker är bra och andra dåliga. Tillbaka till dagen, jag fick inte fast mitt batteri och åkte ändå när tiden rann iväg. Arg på den uppfann skiten med metallbricka som skulle skruvas fast med en pinne, 3 kilometer ner i skiten. Även arg på min pappa som inte kom och hjälpa mig då han var den som skruvade loss mitt batteri. Planera lite bättre som han alltid brukade säga till mig. Jag hade pratat med honom några timmar innan och bad honom höra av sig när han var på väg hem ifrån garaget. Var det någon som ringde, nej!


Stressade iväg och fick åka flera vändor p.g.a. att vi inte fick med oss mat, spel eller annat vi var tvungna att ha. Jag glömde såklart kameran och fick svära lite åt mig själv. Taco kvällen startade klockan sex och Johanna och jag var på jobbet innan för att plocka upp lite folk som inte hittade till Sofia. Fy bubblan vad trevligt det är att träffa sina arbetskamrater privat och bara tjöta. Man känner dem så väl fast ändå inte, vet inte riktigt hur man ska förklara det. Det är spännande och få reda på hur det är i deras lite. Det flesta är nu yngre än mig, förut var jag med i den yngre generationen. Jag är nog fortfarande det men det känns som jag är med den "äldre generationen". Jag delade in alla i fyra grupper och satte de olika på att steka, hacka, hälla upp och duka. Det gick bra att vara många i Sofias kök och vi alla är vana att vara på mindre ytor. Kan inte påstå att vår arbetsplats har så stora öppna ytor. Det var en hög volym på prat tills maten var klar och alla började äta, då blev det knäpptyst. Alla vi vet vad matro är, haha! Efter maten spelade vi musicquiz, twister och med andra ord. Mitt lag vann! Vid kvart över tio drog alla hem och jag satte mig framför Robins lilla dator hemma hos mig.






Otroligt trevlig kväll!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback