Familjedag på Läckö med Sara

Söndagen den tjugonionde augusti


Vaknade
en aning sent denna dagen, hade ställt klockan men snooze knappen är som sagt min bäste vän. Blev upplockad av Sara och vi åkte iväg till Läckö där det var familjedag för kommunens anställda. Jag är Saras familjemedlem. Det började i vilket fall spöregna på vägen dit men som tur var det fint väder på Läckö. Vi gick runt där och kolla lite, tog oss en måltid och satt vid sjökanten. Gick runt i Läcköslott och glodde, jag tog inga kort då det var förbjudet. Det fanns inte så mycket att titta på, mest stolar. Det fanns en hel del snygga skåp som stod i vissa rum. Sängramarna var mäktiga även om de såg väldigt små ut. Jag som brukar vara intresserad av de förflutna var inte så hemskt intresserad men med en guide är det nog annorlunda. Det fanns även coola utställningar. Synd att man inte har några extra tusen för att köpa fina dekorationer för... Tog oss en fika ute i Läcköträdgård, ur mysigt.















Utflykter i all ära!



malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback