Fika och umgänge


Sjunde september.

En vecka in i september och jag tror fortfarande att det är augusti. Vet inte riktigt vart den månaden tog vägen, kommer knappast veta vart september försvinner heller. Jag måste snart börja studa inför nästa kurs också. Denna dagen fick jag ställa klockan för att komma iväg. Blev inte riktigt som jag tänkt mig och jag försov mig lite. Fast det var inte det värsta, jag hade tänkt att cykla men jag blev så sen att jag fick ta bilen. Jag kommer ut till bilen och den startar fanemig inte. Det var bara att lugna nerverna och springa till pappa. Jag skickade snabbt iväg ett sms till Emelie att bilen inte startade och att jag kom snart. Jag skulle plocka upp henne innan vi möte Safaa på resecentrumet. Väl hemma hos pappa kastar jag mig på nyckeln och tar hans bil. Hämtar upp Emelie, vi hämtar upp Safaa på resecentrumet och åkter till stan. Vi sätter oss på Söderströms och fikar. Tjötar om allt möjligt men det som kommer upp mest på tal var nog Stockholm och jobbet.









Blev en sväng på stan dock utan Emelie som åkte iväg till sin svärmor och -far. Jag hittade mig en skinnjacka jag vill ha, dock vet jag inte om jag ska lägga de pengar på ett nytt batteri till bilen istället. Känns lite som det vore en bra idé, det värsta är att det kan vara fel på generatorn också och då snackar vi tusenlappar istället för hundralappar. Får nog avvakta med den snygga jackan. Jag har som tur en hel del jackor. Köpte på mig några stycken förra och detta året. Vi satte oss utanför mig efter stan och bara tjöta. Safaa "pallade" lite frukt från min gård också. Mycket goda päron som jag kommer att låna med mig hem.








När solen gick ner gick vi till affären för att köpa något gott till tvn. Vi titta på lite scrubs och gotta oss. Vi pratade inte så mycket men det var härligt att bara ha varandra där, utan att säga något men ändå känna den där känslan av att man är social. Klockan tickade iväg och vi gick till busshållsplatsen men innan hon åkte hem gick vi en kort sväng på ÖB. Jag skulle köpa kokosmjölk till min mat men det blev godis och duschtvål istället, haha. Jag var så klantig och missa * Muskler också. På hemvägen lånade jag mammas toalett och tjöta med henne. Gick därifrån till pappa för att äta familjemiddag.












Ge mig fler sådana här dagar!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback