Intervjuer och Göteborg


Idag hade jag ställt tre alarm. Jag tänker inte försova mig denna dagen. Kajsa var gullig och hämta upp mig, hon började också klockan åtta. Daniel och jag hade intervjuer hela dagen. Jag slutade klockan tio i fem och utanför stod mamma och vänta på mig. Hon skjutsade mig till resecentrumet. Jag fick först åka buss till Trollhättan för att sedan vänta på tåget därifrån till Göteborg i 45 minuter. Jag sov för det mesta under resan. Jag fick åka spårvagn själv hem till Basse och Timmy. Som tur hade jag lite hjälp från Basse på telefonen så jag inte klev på fel. Under spårvagnsresan ringde Britta. Vi båda satt på spårvagn fast inte i samma land. Det är alltid lika roligt att prata med henne. Vi är så olika fast förstår varandra så himlans bra. Jag undrar hur det kommer sig.

Vid spårvagnsplatsen möte Basse upp mig. Vi började kvällen med att hälla upp en glas vin. Det satt helt rätt. Vi gick sedan ut och tände grillen. Det är så mysigt och gott att grilla. Det var årets första grillning. Vi grillade "bajskorvar" och grillspett. Jag hade med mig kameran men när jag satte på den sa den att det inte fanns något minne. Det fick bli att svära högt, jag hade glömt minneskortet hemma. Jag fick ta mentala bilder istället. Vi drack vin, åt god mat och satt för det mesta framför tvn. Vi var så tråkig att vi däcka på soffan. Dagen hade varit för lång för oss alla. Fast vi hade det roligt och mycket trevligt. En riktigt hemmakväll med mys, prat och vin som man då och då behöver.




Flänga överallt till de människor man älskar




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback