Rundtur i Göteborg och flyttpackning


Jag vaknade runt halv nio av någon konstig anledning. Jag har väl äntligen vänt tillbaka dygnet ordentligt. Det är mycket ovanligt att jag vaknar av mig själv så tidigt utan att se ut som döden själv. Jag titta lite på tv och väntade på att de andra två skulle gå upp. Klockan halv tio blev det god frukost, vi gjorde oss klara och drog ut i det underbara vädret. Först gick vi till Slottsskogen, titta på de flesta djuren. Det var super mysigt och solen lyste på. Tanken var att jag direkt från Slottskogen skulle åka till stationen och sen hem. Fast vi glömde av tiden och jag hann inte med mitt tåg. Jag fick ta tåget tre timmar senare. Vi tog tillfället i akt och gick in på Botaniska trädgården. Timmy berätta mycket om blommorna, växterna och träden. Jag hade även turen att de hade öppnat upp hela växthuset, vilket de bara har en gång per år. Vi tog oss självklart en fika och satt och sola lite på berget. Det var superskönt och jag kände hur kroppen började bli mer och mer avslappnad. Jag behöver göra sånt här oftare då min vardag är en aning stressig. Klockan två minter över tre satt jag på tåget hem.


Mamma hämtade upp mig på Lidköpings resecentrum och vi åkte hem till mig. Vi började packa så nu lever jag mer eller mindre i kartonger. Jag fyllde även en massa svarta sopsäckar med skit. Jag förstår inte hur mycket jag har samlat på mig. Packade ner alla mina skor och har aldrig förän nu insett att jag har en hel del par med skor. Jag har inget förutom klockorna kvar på väggarna och även gardinerna ligger nerpackade. Kan säga att det känns lite mer ensamt samtidigt som det känns att USA är ett steg närmare. Jag fick senare när mamma hade åkte lite besök av Elin. Hon kollade igenom lite kläder som jag skulle slänga och sen åkte vi till McDonald's för att få lite mat i magen. Det är det enda stället som har öppet länge.




Äta med plast på papper!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback