Sista lasten av flytten


Natten var ett helvete, den bestod bara av mardrömmar och jag sov ingenting. Drömde om ett hotell, spökhotell i något varmland. Jag mådde dåligt när jag vakna men det gick inte göra något annat än att åka till lägenheten och börja plocka på det sista. Som tur kom mamma över och hjälpte mig med det mesta. Jag flyttade de sista lådorna från källaren. Sen kom mamma och syrran för att hjälpa mig med de saker som skulle till second hand och tippen. Vi var klara så att lägenheten och förrådet var tomt klockan två. Det kändes lite konstigt och känslorna om verkligenheten kommer smått. Annelie började smått med städningen. Jag åkte hem till mitt nya hem och satte mig en stund vid datorn för att vila lite. Någon timme senare plockade jag lite på mina grejer som stod överallt i huset. Pappa och jag hade vårat första bråk. Han ville att jag skulle städa först men jag ville äta före, efterosm jag inte hade ätit något under dagen. Som tur var det inte så farligt, jag är en aning äldre nu och kan stå på mina egna ben och tycka ttll mer. Sen måste man väl alltid lyssna på sina föräldrar, mer eller mindre. Dega mer eller mindra innan sängen väntade. Jag var himlans trött och hoppades på en godnatts sömn..




När ska man få sova gott?





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback