Flyg till Britta, Norge


Nu är den här. Dagen jag gått och väntat på mycket länge. Det var som att jag bokade biljetterna igår och insåg att det var evigheter dit. Tiden går bara snabbare och snabbare. Jag vaknade klockan sju på morgonen första gången men p.g.a. den dåliga och lilla sömnen jag hade fått i natt somnade jag snabbt om när snooze knappen blev intryckt. Mamma ringde sedan halv åtta och fråga varför jag ännu inte gått upp. Det vara bara att palla sig upp och ställa sig i duschen. Där vaknar man ju till lite i vilket fall. Mamma skulle köpa med sig lite frukost, haha tur att min mamma känner mig. Jag packade ner det sista, förutom tandborsten av någon konstig anledning glömde jag av det. Bilresan ner till Landvetter gick otroligt fort. Jag halvsov nog hela resan samtidigt som jag satt och tjöta med Sarah och Robin i baksätet. Vi var full bil och det var otroligt trångt i mammas S40. Väl på flygplatsen checkade jag in och allt gick bra. Vi satt och vänta lite i väntsalen innan vi skiljdes åt och jag gick in i säkerhetskontrollen före taxfreen. När jag sa hej då och steg på rulltrappan gick det en skön känsla av självständighet igenom kroppen. Jag hade varit lite orolig över det hela att flyga själv men det var inga problem. Jag gick runt i affärena och funderade på massa presenter och dylikt. Tiden flög iväg och jag fick snabbt sätta mig utanför gaten och vänta en liten stund innan jag gick på. Vi åkte en liten flygbuss och klev på planet rätt så snabbt. Det var inget jätteplan men det kändes bra. jag satt i en ensam stol, vid vingen med fönster. De gick igenom lite säkerhetsgrejer och planet startade. Jag kunde inte sluta le när flygplanet lyfte och jag kände att jag var på väg till Britta. Ett tag där mådde jag illa och det snurrade lite fast det gick över så fort vi flög plant. De bjöd på en muffin och juice under flygturen. Den smakade helt okej, det var smaskigt med pärlsocker på en chokladmuffin. Jag ska säga att flygturen gick sjukt snabbt. Jag hann inte ens läsa klart min tidning jag hade köpt.

När vi började sjunka i höjd började jag med mitt smilande igen. Kunde verkligen inte sluta le samtidigt som jag var så fasinerad av staden. Det var otroligt mäktigt att flyga över bergen. Sen var det bara att springa av flyget och leta efter väskan. Det bästa var att min väska kom nummer tre så jag fick tag i den snabbt. Stod ett tag och fundera vart jag kom ut och tog sedan steget ut i väntsalen. Till min trevligaste överraskning stod Britta där. Jag fick mig en bamsekram och trodde att jag skulle börja lipa. Vilket jag inte gjorde, jag har då lite svårt för det. Vi tog ut pengar och satte oss på flygbussen. Där började vi prata som aldrig förr. Vi har massor att ta igen. Så mycket som har hänt och kommer att hända. Vi gick hem till Britta och jag fick kolla runt lite och Britta började med maten. Det blev köttgryta, ris, stekt lök, blomkål med ost. Det var hur gott som helst och till det tog vi oss ett glas rött. Jag satt där vid bordet och mådde hur gott som helst. Jag har semester och spenderar tid borta med en av mina absolut bästa kompisar. Vi tog oss efter en maten en lite powernap och prata ännu mer. Det är bäst att vi aldrig tar slut på samtalsämnen. Såklart blev det en kvällspromenad i Bergen med lite turistbilder. Jag avgudar staden Bergen. Det är verkligen hur mysigt som helst och samtidigt är en storstad.



Ska man klara av att åka härifrån?




malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback