Fjäll och bio.


Britta var äntligen ledig men det hindrade inte henne för att dra upp mig tidigt. Idag har vi planerat att fjällvandra. Jag var verkligen supertrött och Britta fick nästan dra mig upp ur sängen. Vi gjorde oss klara och började vandra. Jag gnällde en hel del i början men det var för att jag är så trött på mig själv egentligen. När jag vaknade till och det var lite varmare stortrivdes jag. Det var väl efter cirka 40 minuter när vi var uppe på fjellet. Vi gick därmed ännu längre upp, Rödemann och Blåmann var vi och promenade på. Det går inte beskriva hur vackert det är. Jag tog en massa kort och det kommer verkligen vara ett minne för livet. Man är inprincip själv där uppe och jag gick efter Britta och bara tog in allt, fota en massa och njöt. Fötter, höfter eller orken känner man inte. Vi tog av oss lite kläder för att få smaka lite på solen. Britta tappade dock sitt linne på vägen och får surt lämna det. Hon planerar in en ny tripp när jag åkt sen för att kolla om det ligger kvar. Vi har lite hum om vart det kan ligga någonstans. På vägen ner köpte vi oss en glass och mumsa på. Väl hemma känner man fötterna och höfterna men även känslan av att jag klarade av det. Jag har promenarat upp och ner hela förmiddag och lite på eftermiddagen! Jag har åstakommit och motionerat ordentligt idag. Så mycket som jag går nu i Bergen mår jag riktigt bra av. Dock inte mina fötter som fått sig en liten chock. Jag har ju inte heller de bästa skorna men ska köpa nya i USA. Jag kan inte packa med mig för mycket.


Tillbaka till fötterna, de ömsar lite på undersidan. Fast jag har inga allvarliga skoskav som tur är. Hemma hoppade jag in i duschen och Brittade lagade mat till mig, köttfärssås och spagetti. Jag fick däremot passa spagettin medan hon var i duschen. Vi åt smaskigmat och sen blev det en powernap i parken eftersom det var otroligt fint väder. Vi ställde klockan för att inte tiden skulle rinna iväg allt för mycket. Det var superskönt att sova i parken, blev lite hårt i vissa lägen men mysigt. Folk måste tycka vi var konstiga som gick dit, sov och sen gick hem igen. Vi fixade till oss lite och sen gick till Kino, dvs. biografen. Vi köpte oss var sin biljett till Bridesmaids. Gick till affären för att köpa lite godis. Jag köpte mig en Godt & blandet för 36 NOK, rena rånet om jag får säga så men det fick det vara värt. Hitta Kinapuffar, den lilla påsen men hitta inget pris och antog att den också var svindyr. Det fick bli en centerrulle för 22 NOK istället. Det skulle inte förvåna mig om Norskarna är smalare, fina promenadmöjligheter och svindyrt godis. Jag ser inga anledningar till att bli tjock här.. Filmen var hysteriskrolig och den var verkligen sevärd. Det hade fångat många kvinnliga aspekt, haha. Vi skuttade hem innna blåsan sprack. Låg i sängen och tjöta om filmen och allt möjligt. Verkligen en supertrevligdag.


Är bara så lycklig!




malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback