Som en söndag ska vara


Idag vaknade jag mer eller mindre upp av mig själv. Jag vaknade lite då och då men ingen Britta som sa till mig att gå upp. Det var härligt samtidigt som jag kände att dagen mer eller mindre försvann. Britta låg bredvid mig och läste medan jag surfade lite på "morgonen". Klockan tolv drog Britta till gymmet för att gymma lite. Jag gjorde mig iordning och plockade lite i hemmet. Jag fixade lite med min packning som mer eller mindre låg överallt i Brittas rum. Hon kom hem och vi käkade ihop. Britta tog sig en dusch och jag slappa lite. Vi låg sedan i sängen med datorn och prata. Vi gjorde i ordning en skål med vaniljglass, maple syrup och nötter. Det var riktigt gott. Vi satte oss i stoen och dega. Britta började städa och fixade lite saker, vek hennes tvätt bland annat. Vi delade på en härlig Somersby päron. Sedan kom Linn innanför dörren, Brittas nya combo. Hon verkade jättetrevlig. Hon gjorde sig hemmastadd och jag började med maten. Det fick bli tacos, så som jag har längtat. Det slutade dock lite illa och jag skar mig i tummen istället för tomaten. Bamseplåster på det och jag fick gott fortsätta med köttfärsen. Britta fick hjälpa till lite med hackningen av saker då jag var skadad. Stackars henne, hon får verkligen ta hand om mig, hihi. Britta, Linn och jag åt den goda tacosen för att sedan ta det lugnt. Britta och jag la oss i sängen, läste, satt vid datorn och snackade en hel del. Sängen tidigt ikväll för imorgon är en ny dag som börjar tidigt.




Njuta av det goda och det dåliga



malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback