Bergens akvarium


En pigg Britta väckte mig vid klockan åtta på morgonen. Jag somnade dock om för jag orkade inte hålla mig vaken. Fast sen vid klockan nio, halv tio började terroriseringen av Malin. Hon satte bl.a. på Håkan Hellström och gjorde allt möjligt. För er som inte vet tycker inte jag Håkans musik. Surade till lite och pallade mig upp. Vi gjorde oss i ordning, packade en picknick, tog på oss skorna och gick iväg till Beffen. Det är en liten färga som går till Bergens akvarium. Det var mysigt och vi gick in på akvariumet. Vi startade med att titta på sälshowen. Vidare för att titta på pingvinerna. De var inte så rolig för de låg bara och sov. Vi satt däremot en liten stund och skratta och hade oss. Vi gick in för att titta på de andra djuren, spindlar, fiskar, ormar och ödlor. Vid spindlarna mådde jag lite dåligt faktiskt. De var inne i en bur men fy vad äckliga de är. Matningen av pingvinerna startade så vi passade på att fika vid dem och titta samtidigt. Det var roligt och jag tog en hel del bilder. Det blev dock inga bra för deras "hus" var för det mesta ivägen. Som tur kommer minnet sitta kvar i huvudet, hoppas jag. Vi gick in igen för att kolla längst ner i huset. Där krokodilerna och det håller till. Vi skrattade även hysterisk åt en tjej som stod i ett rum med en av skötarna på akvariumet. Hon skulle få hålla i en orm men blev as rädd och pallade ur. Det var riktigt taskigt men det såg verkligen jätteroligt ut. Jag hade varit ännu värre om jag skulle få hålla i en spindel, tror jag hade börjat gråta t.o.m om jag skulle vara ärlig. Jag hade haft super panik i vilket fall.


Vi var klara med titten på akvariumet så vi tog oss en promenad i staden och kolla lite, där jag ännu inte varit i. Det var verkligen kanonväder! Vi tog oss en glass på McDonald's, jag var tvungen att prova deras Mcflurry O'boy. Den var helt okej, mer än vad jag kan säga om den restaurangen? Säger jag inget är inget sagt i vilket fall. Vädret höll i oss och när vi kom fram till bryggen stte vi oss ner och tog en Somersby päron. Har jag sagt att det är världens godaste cider? Det är det i vilket fall, säger bara att ni ska testa den. Den är däremot beställningsvara i Sverige så ni vet. Vissa krogar har den till försälning. Vi satt där och gottade oss ett tag. Fräknarna bara förökade sig bra. Jag har glömt att skriva att jag fick en heeeel del färg och en MASSA fräknar efter fjällvandringen. Jag sket i mammas röst i mitt huvud som sa att jag skulle ta på mig solskyddfaktor. Fast jag brände mig inte allvarligt som tur var. När cidern var uppdrucken gick vi förbi fästningen och titta. Satte oss där och åt upp resterande av vår picnic. Vi satt där en jättebra stund i värmen och bara prata. Det är så sjuk trevligt och man får lite problem uträtt i sitt huvud. Man får en annans perspektiv ur saker och vissa saker känns inte alls lika jobbiga längre. kan jag säga mer än att jag mår supergott i Norge. Jag har en otroligt bra semester och jättebra sällskap.

Vidare hem där Britta satte sig vid datorn. Jag la mig bredvid i sängen och tänkte. Helt plötsligt säger Britta, var det skönt att sova lite? Jag fattade inte att jag somna, jag låg ju bara där och tänkte lite. Jag var tvungen att fråga Britta om jag sov, svara henne nämligen med att jag bara låg där och tänkte lite. Så kan det gå, vi åt lite mat och tog sedan på oss skorna och gick iväg till affären. Imorgon är det mesta stängt och vi behövde handla lite till Tacosen vi ska äta imorgon. Vi hann precis innan affären stängde. Vi hann däremot inte handla mer Somersby päron men jag överlever. Ska beställa mig ett flak när jag kommer hem. Verkar lite som att det blir Sockertoppen syrran och jag ska hyra för en avskedsfest/20 årsfest. det blir nog kanoners. Hemma igen gjorde jag iordning chokladpuddig, ekströms från Sverige som jag tog med mig och såklart lite vispad grädde till dig. Vi satte oss framför tvn och åt det. Vi såg inte så länge på tvn dock, de hade världens sämsta bild. De hade genom antenn och allting hackade och jag fick cpryck på det. Tog fram min skip-bo kortlek och vi spelade det resten av kvällen. Britta hade nybörjartur så jag blev väl lite surer. Klockan blev mycket och Britta räknade på det sista hon behövde göra, jag satte mig och uppdatera bloggen. Vi skrev ett gemensamt vykort som vi köpte idag till Sandra.




Hur mysig dag med djur och chokladpuddig!




malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback