Avskedsfest för Evelina


Lördagen den nittonde februari

Näst intill frisk och har idag semester. Känns bra att vara hemma men ändå ha betalt. Jag vaknade hyffsat sent och gjorde mig i ordning inför kvällens bravader. Klockan fem på eftermiddagen gick jag i -18 grader till affären, köpte mig den nya lokan, vattenmelon&citron då alkohol dödar mitt penicillin. Köpte även en bukett med tulpaner till Evelina. Finns inget att köpa till en person som ska flytta utomlands och inte alls får med sig så mycket packning. Så hon fick tulpaner som är fina för henne innan hon åker. Det var trotsallt svenska tulpaner! Förfest hos Johanna efter affären, där även Sandra var. Vi fick lite senare besök av Pösen, Andreas och Oliwer. De andra började supa och jag fick bli chauffören för kvällen. Runt klockan åtta drog vi till Evelina, vi var först men det dröjde inte länge förän det kom folk, en hel del faktiskt. Vi hade kul och jag prata väl inte så mycket om man jämför denna nyktra kväll mot en onykter sådan. Jag satt där och smutta på lokan, den var väl helt okej. Det blev en sväng på bowlingen där jag bl.a. träffa Marcus. Det var nog den enda som jag kände denna utekväll. När bowlinghallen stängde åkte vi förbi McDonald's för att köpa lite slödrick för att slutligen tillbaka till Evelina. Vet inte vad klockan blev när jag skjutsade hem Sandra och Andreas. När de åkte hem tog Johanna och jag oss ett strög på torgen. Vi fick även skjutsa tillbaka Oliwer och Pösen till Evelina, de hade inte festat klart.












Lycka till Evelina!





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback