Bakisdag med Sandra


Lördagen den tolfte februari

Vaknade samtidigt som Sandra, hennes mobil ringde. Det var Britta som ville prata lite men hon lät oss sova en liten stund till, så skulle vi ringa upp när vi var lite mer vakna. Sandra och jag, vi är av samma skrot och korn. Vi gick upp lite senare och bara dega. Växlade lite från datorn till tvn. Det är otroligt hur bra det kan kännas. Att bo så långt ifrån varandra och inte alls prata lika ofta som förut. Fast när vi träffas är det som tiden har stått still mellan oss, allt känns så bra och vi kan prata om allt. Vi är bekvämma i varandras sällskap och allt känns naturligt som att vi nästan bor ihop och träffas varje dag. Det är underligt hur äkta vänskap fungerar och jag älskar det. Sådan kärlek får mig att växa inuti och må så fantastiskt bra. Sandra var super gullig och gjorde mat till mig. Vi hade ätit frukost innan, pizza samt godis från Brittas present och såklart drack jag Loka päron, vilket är ett måste för min del dagen efter en utekväll. Sandra tog en tugga av sin brieost till frukost, som var med i Brittas "survival-kit".








Det var otroligt fint väder i Jönköping och vi hade balkongdörren öppen. Kallt var det så jag satte mig och sola ansiktet genom den öppna balkongdörren på golvet invirad i täcket. Tiden rann i väg och vi trallade iväg till affären. Vi hade fått bakpotatis av Britta så vi behövde bara köpa något till och något att dricka. Vi stod vid köttdisken ett bra tag och jamsa. Vi hittade kycklinghjärta, fy bubblans. De var lika stora som vindruvor (de med kärnor) och såg skit vidriga ut. Jag skulle aldrig steka mig 500g kycklinghjärta och äta! Vi köpte oss kyckling, bacon och philadelphia. Såklart köpte vi oss "lite" chips, ostbågar och coca-cola också. Sen så fick jag en liten fundering när vi stod vid mjölken och osten. Sa rakt ut till Sandra, åt du bara ost i morses? Hela affären stannade upp och kolla på oss. Sandra svara helt lugnt ja och vi gick vidare. Jag gick bredvid och bara skratta åt hela situationen. Antar att det inte är lika roligt att läsa om det som att vara med om det. Hemma hos Sandra började vi med maten och den blev lagom klar till Melodifestivalen Sandra tvingar mig att titta på.











Förstår mig aldrig på hur svenskafolket röstar, förstår inte hur Christian Walz inte kunde gå vidare. När Melodifestivalen var slut bunkrade vi upp för rena filmkvällen a la Sandra&Malin. En bild säger mer än 1000 ord. Vill bara tillägga Britta, det fattades en noblesse i asken!











Finns det något bättre?





malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback