Jobb, skype och utemiddag


Torsdagen den tjugofjärde februari

Vaknar upp tre minuter i sex och har turbofart, 9 minuter över sex står jag utanför Emilia och plockar upp henne. Då var jag ändå helt klar, ibland säger det bara swish! Jobbade hela fantastiska nio och en halv timme innan jag befann mig hemma igen. Såklart startade jag datorn och där satt Sandra online, vi skype'ade. Det trasslade i början, jag fick inte igång min mic först. Sen brusade det lite då och då. Fast det var inget som störde oss, vi babblade på.





Tjugo över sju var jag tvungen att säga hej då till Sandra. Jag hade middagsdejt med jobbarkompisarna på Troja klockan halv åtta. Vi var nio stycken och jag beställde mig en cappricciosa med kebabkött på. Jag fick dock leta efter kebabköttet, en aning snålt! Fast den smaka bra och sällskapet var mycket trevligt. Vi prata och skratta högt, vi stannade till elva på kvällen. Middagen betalades av jobbet då vi hade varit duktiga!








Vi hade ännu inte tröttnat på varandras sällskap utan drog vidare till McDonald's och tog oss en glass. Händelser på vägen dit, Viktor, Amanda och Matilda hade parkerat sina bilar på Gamlestans parkering, som låser parkeringen halv elva. Jag skrattade över hela Skaragatan för vi skämtade om det. Väl framme vid entrén fick vi vända och hämta upp dem. Väl under glassätandet slutade Erik jobbet, han gick ut och kom sedan in för att fråga om någon hade startkablar. Vilket jag fick i julklapp, så jag erbjuder mig att hjälpa honom. Startar min bil och inser att jag inte fått med mig dem ut till bilen, de ligger i hallen, SMART! Som tur hade Andreas kablar och vi försökte oss på´t. Vi fick igång bilen men inte länge. Erik fick ge upp och ringa sin pappa. Så kan det gå om man lämnar helljusena på..








De bästa arbetskamrater man kan ha!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback