Sjukveckan hos pappa!


Måndagen den fjortonde februari

Som vi alla vet är det alla hjärtans dag och det är idag två år sedan jag "förlovade" mig med mina två bästa kompisar - Britta och Sandra. Det är två år sedan vi alla tre var singlar för första gången samtidigt. Denna dagen blev absolut inte som jag trodde. Medan alla andra i världen fick rosor och choklad fick jag penicillin. Jag var super dålig och min mamma ringde vårdcentralen då jag envisades om att inte ringa för att det skulle gå över. Jag fick en tid halv tre och jag kan säga att ja sov hela förmiddagen. Jag hade verkligen jättehög feber och var helt borta under förmiddagen. Jag har nog inte varit så dålig så länge jag kan minnas, lite läskigt. Tjugo över tre fick jag skjuts av min farbror och pappa. Jag kröp in på vårdcentralen och la mig ner på soffan i väntrummet. Jag orkade inte sitta upp. Blev strax därefter inled i ett undersökningsrum. Där jag sov tills läkaren kom. Undersökningen gick snabbt och jag fick penicillin i tio dagar. Så som jag fatta det hade jag feber, öroninflammation (med vätska i örat), svullna körtlar i hela halsen (en av dem var jättestor och tog upp 2/3 av svaljet), muskel- och ledvärk (influensa liknande). Kunde inte ens borsta håret, skrek som en stuken gris för att hårbotten var så öm. Varför inte allt på en och samma gång. Jag blev dömd till att inte träffa folk i tre dagar pga. smittorisken.




Vidare ner till apoteket för att hämta ut mina hästpiller, stora som in i bomben. Skickade ett sms till pappa att komma och hämta mig. När jag kommer utanför vårdcentralen ser jag min farbror, pappa och Sandra i bilen. Jag hinner komma ungefär fem steg utanför vårdcentralen när jag spyr världens pöl. De tre i bilen skratta samtidigt som de sjönk ner av skam. Jag var alldeles för trött för att skämmas framför de 12-15 människorna som såg mig. Jag har nog aldrig känt en sådan snabb reflex för att spy.  Den kom på direkten, ingen förvarning eller något. Satte mig i bilen bredvid en magsjuk Sandra. Hon hade blivit hämtad hos en kompis av farbror och pappa. Vi båda blev avsläppta hos pappa och Annelie. Vi la oss i varsin säng och sov bort dagen med undantag Sandra som sprang till toaletten då och då för att spy.




Tisdagen den femtonde februari

Kan säg att jag sov bort denna dagen, orkade ingen annat. Jag hade så förbaskat ont i kroppen, kunde varken sitta, stå eller ligga ner utan att det värkte. Kan säga att magen började smått kurra, inte kunnat äta något pga. att jag hade så ont i halsen.



Onsdagen den sextonde februari

Samma som gårdagen med undantag att det kändes som jag hade utvecklat liggsår. Magen började bli riktigt grinig och det fick bli en varma koppen för att stilla hungern.



Torsdagen den sjuttonde februari

Sov bort denna dagen med, mot kvällen började äntligen penicillinet göra sitt. Idag trottsade jag halsen och åt riktigt mat. Jag orkade senare på kvällen sitta med Elin köket och baka cheesecake. Den blev mycket god! Vi åt även lite kex på kvällen. Elin åt med äcklig sill och jag med philadelphia. Det slutade med att hon smakade på mitt kex och jag på hennes. Jag höll på dö av sillen, fy i bubblans vad äckligt det var. Koncistensen, smaken - ja allt var vidrigt!







Fredagen den artonde februari

Började äntligen piggna till fast örat var inte inte helt okej, minsta lilla ljud skärde i örat på mig. Sov och åter sov. Självklart tittade jag på en del tv också. På kvällen var jag tillräckligt pigg för att åka hem. Fick även besök av Johanna runt elva på kvällen. Kändes otroligt bra att vara lite social igen plus att jag inte träffat Johanna på länge.




Klättrat en hel del på väggarna!





malin♥


Kommentarer
Postat av: Sandraa.

Hoppas du mår bättre nu <3

2011-02-22 @ 21:31:14
URL: http://wendiiigos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback