JULGRANEN!


Söndagen den nittonde december

Jag vaknar av väckarklockan, tar upp telefonen och ringde Britta. Det är denna dagen Britta och jag ska ut på gran-jakt. Britta drog sig inåt mot stan och jakten börja. Vet inte hur länge vi stod där och leta i kylan. Vi var nära på att bli av med några tår. Fast efter ett last med nya granan fick jag min täta, fluffiga och stora gran. Vi hade en aning bekymmer att få in granen i min bil men det gick till slut. De på parkeringen skrattade nog bra åt oss. Nästa gång får jag nog ha en större bil eller en kärra. Hem och in med granen kom vi i vilket fall. Sandra och Sara kom förbi och medan granen tinade gick vi till affären och inhandlade till tacosoppa. Medan Sara lagade tacosoppa grejande vi andra med min gran och det var ett jävla jobb ska jag säga er. För det första var den för tjock för min granfot så jag fick hammra med en kniv för att få den smalare. När jag väl fått den tillräckligt smal var den för kort, så den nådde inte ner till "skålen" med vatten. Blev så förbannade eftersom min händer var helt ömma av allt hammrande. Jag tog en plastpåse runt om så att granen kunde få lite vatten. Kniven gick även av i slutet av allt hammrande. Tog en paus och åt den mumsiga tacosoppa. Pyntade därefter grannen och myste i soffan med mina godingar framför tvn.










Julen är snart här!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback