Möte, shopping och städ


Torsdagen den trettonde "Tjugondedag jul" januari

Vaknade av väckarklockan, Johanna hämtade upp mig kvart i åtta. Vi hämtade upp Emilia också på vägen, hihi. Mötet började klockan åtta och slutade runt klockan nio. Klockan halv elva åkte jag till ungdomsmottagningen för att hämta ut ett nytt recept. Såfort det var klart åkte Johanna, Alex och jag till Överby. Jag köpte mig ett par skor, ärtgröna, ÄNTLIGEN! Jag vet inte hur många år jag har suktat efter de ärtgröna. Det måste nästan varit sedan sjuan och nu måste vi inse att det var inte igår utan åtta år sedan, HERREGUD! I vilket fall, jag beställde mig även lite underkläder, som jag hoppas kommer snart! Vi åt även på pizzerian som ligger där och fy bubblan. Maten var kall men såsen var stark och god. Jag mådde en aning illa då alex fick ett hårstrå i sin mat. Det fick oss att bara dra. Det mesta kläderna där borta var vår och sommarkläder, okej men det är fortfarande minusgrader ute. Kan man inte lugna sig lite man är inte taggad på att titta på shorts när man inte har sett solen på hundra år.

Hemma i Lidköping igen köpte Johanna och jag mig lite gott. Satte oss framför filmen Dear John och började drömma. Det är vår MAN. Channing Tatum är så förbannad snygg att jag smälter, känns en aning töntigt men men. Att man kan fastna för någon på en film, att man lyckas bygga upp en sån känsla. Någon som spelar att vara någon annan. Säger mig bara en sak, fan vad lättlurad man är. När filmen var slut åkte Johanna hem och Elin kom hit. Jag började klippa ner den jävla granen som plågat mig ett tag nu. Jag kan säg att jag hade en tät gran för mitt i stammen hittade jag ett litet tomt fågelbo. När jag hade städad lite, satte jag mig vid datorn och gjorde minsta möjliga.











När en dag känns som tre.






malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback