Underbara människor


Klockan ringde första gången klockan tio men drömde så förskräckliga drömmar inatt med att jag inte orkade att gå upp. Klockan halv elva gick jag upp och ringde Britta. Tanken var att vi skulle promenera på Kinnekulle och njuta. Fast vädret var inget att ha så det fick blev en megalång lunch/fika på Henrys. Det var hur mysigt som helst och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det känns som man kunde ta igen lite. Vi fick i vilket fall en inblick i varandras nuvarande liv. Det är lite sorgligt men jag är glad för Brittas skull. Allting börjar falla på plats och det är snart min tur att lämna landet Sverige för ett tag. Jag måste verkligen ta tag i detta. Imorgon får det bli att städa lite då dammråttorna snart äter upp mig och en massa skrivande på ansökan. Jag har skrivit det mesta, förutom det stora brevet på papper. Allting ska bara in på datorn.

Jag blev avsläppt av Britta och jag tog mig en promenad till pappsen. Där satt jag och prata med min familj. Jag måste vänja mig att vara där ofta då det snart är mitt hem. Tanken var att pappa och jag skulle baka en morotskaka, då han fick smak på min men han dissa mig. Så det var Annelie och jag som fick ta tag i bakandet. Mitt i allt får jag panik då jag kom på att jag hade tvättid. Det slår aldrig fel att jag glömmer av skiten. Som tur hann jag tvätta all smutstvätt. När jag var klar kom Basse förbi. Det var ett bra tag sedan man träffa den underbara killen. Vi satt hemma hos mig och prata en hel del. Jag hade inte ätit på hela dagen så runt klockan elva åkte vi till det enda som var öppet, McDonald's. När jag hade ätit upp tog vi oss en varv i stan och kolla läget. Vissa affärer som har lagt ner och nytt som har dykt upp. Klockan rullade iväg och Basse skjutsade hem mig. Nu sitter jag här och ska nog sätta på en film och gosa ner mig i soffan. Det ska bli skönt med lite egen tid. Någon som vet en bra film?




Ni betyder!




malin♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback