Present från pappsen

Idag var det inte ungarna jag fick skjutsa på morgonen utan mamman. Hon skulle träffa collegevänner i Dallas. Så jag skjutsade henne till flygplatsen, tyvärr inte smärtfritt. Det börja med att vi åkte försent, för att hon hade tittade fel på tiden. Jag körde så fort det gick med väglaget osv. Såklart ska det vara en svårkrock på bron som man svänger ner till flygplatsen. Jag behöll lugnet men mamman började bli lite panikartad. Det var läskigt för bilen som hade krockat såg inte längre ut som en bil. Hann inte tänka så mycket på det under tiden. Eftersom olyckan hade precis hänt hade de inte fått upp någon ny rutt utan vi fick åka runt och försöka hitta en annan väg till flygplatsen. De hade nämligen spärrat av alla körfält. Ni vill inte veta hur lång den kön var på andra sidan. Vi hittade tillslut men vi kom så sent att hon inte kunde checka in sin väska. Hon fick se till att den kom fram senare. Pricken över i;t körde vi på reserven. Jag hann precis ta mig till en bensinstation. Pinsamt visste jag inte vad jag skulle tanka med eller rättare sagt vad personalen skulle tanka bilen med. Jag fick ringa som en galning för att få tag i någon av mina föräldrar. Tog ett litet tag, fick sitta där och se dum ut innan jag kunde få bilen tankad.


Hem för att göra mig klar inför gitarrlektionen. Skulle egentligen ha mycket tid på mig men efter allt fick jag stressa iväg. Jag hade planerat att öva lite till på läxan innan jag åkte. Det hann jag ju då inte med men som tur hade jag övat överraskande mycket mer än mina klasskamrater. Så jag hade bara lite dåligt samvete. På vägen hem öppnade jag bredlådan och såg yttligare ett grönt paket från Sverige. Denna gången var det presenten från pappsen o co tillsammans med min faster och hennes familj. Lösgodis, finns det något bättre? Pappa hade fuskat lite och frågat vad jag tyckte om. Vi två har så olika godissmak så det var änna tur. Han älskar skumgodisar medan jag hatar det. Fick även ett fint födelsedagskort från dem. Går inte riktigt beskriva hur det känns, det värms i hjärtat. Plockade upp ungarna, en från basket och en från swimteam. Hem för att gotta sig med mat. Denna gången blev det sqaush med lite grejer i, smakligt!





Skypa med pappsen i flera timmar





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback