VANCOUVER, BC, KANADA

Ställer klockan, går ut och ser att sonen och hans kompisar spelar Xbox. Går in och väcker dottern för att vi ska göra oss iordning för swimteam. Fast det blev inte så, dottern var inte sugen så vi skippa det. Hon har alltid någon sportaktivitet så jag förstår att hon vill ta det lugnt en dag på lovet. Vi gjorde våfflor till frukost eller nej, jag gjorde våfflor till frukost. Dottern och jag hängde största delen av morgonen och sen tog vi en sväng till biblioteket. Vi skulle plocka upp en bok som hon väntat på. Det blev lite problem som vi trodde vi löste på ett bra sätt. Fast det var inte bäst och som tur löste pappan det senare på hans lunchrast. När vi kom hem skjutsade jag hem sonens kompis. Hem för att fixa allt innan jag skulle plocka upp Felicia. Krångel med telefonerna och jag kan inte åka. Tiden springer iväg och vi får tillslut allting halvfixat. (Seattle nere på bilden, vi körde igenom den vackra staden)





jag slänger in all packning och satte mig i bilen för att åka till Felicia. Jag kan knappt förstå att jag var på väg. Stressad och ingen förståelse att det snart är 2012. Jag plockar upp henne och vi börjar våran färd till Kanada. Jag körde hela vägen och vi fick väldigt mycket diskuterat under färden. Det var en sjutimmars resande. Vi gjorde ett stopp i USA och köpte lite kaffe och kaka på Starbucks. Vi bestämde att festa och då behövde jag dricka lite kaffe. När vi kom till gränsen var jag nog den enda som var nervös. Vi trodde inte det skulle vara så big deal att komma in i Kanada. Vi fick smaka på andra bullar och vi började nästan att svettas. Vi glömde av namnet på Hostel också. Det kunde inte bli värre men vi kom in. När vi kom en meter in i Kanada sa jag, var det bara jag eller sket vi båda ner oss? Vi båda började skratta och allting kändes så bra. Vi kände oss lite mer hemma. De använder samma enheter som oss som km/h och meter osv. Härligt att se måste jag säga. Vi kommer fram och checkar in. Vi gör oss iordnig och tar en promenix på gatan. Vi bodde nämligen mitt i downtown där alla klubbar, pubar och dylikt ligger. Kan säga att den gatan lukta öl, rök och piss. Det kanske är då man vet att man kommit rätt? Vi gick in på en bar och köpte oss lite middag. Jag testade deras kända hamburgare, som var riktigt god. Vi tog oss några smirnoff och en scooby snack. Vi drar vidare till en annan bar, en irländspub. Där spenderade vi resten av kvällen. Vi festade till det ordentligt. Vi hade jätteroligt. Jag snackade först en massa med en kille som var från Kanada. Vi snackade väl mest om hockey, haha. Vi stötte på en skotte och började snacka en massa. Gänget blev bara större och större. Lite amerikanare kom in i smeten och mer kanadensare. Jag kom hem klockan sex på morgonen med en ros från skotten, haha. Det sista man hör är Swedishgirls rule. Jag tror Fille och jag gav alla ett bra intryck av Sverige och dess invånare!






PARTY ALL NIGHT LONG!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback