Kalas och Walgreens

En av anledningar till att jag inte drog ut var för att jag skulle på kalas klockan elva på morgonen. Det var för deras kusin. Jag skulle för första gången träffa släktningar till familjen. Jag ville inte visa de sämsta sidorna av mig så det kändes smart att vara hemma en lördagkväll för det. Kalaset bjöd på pizza, öl, dricka och Mickey Mouse tårta. Tårtan var god men Amerikanarnas tårtor är lite torrare än Svenskarnas. Tårtans icing var svart och det visade att det färgade av sig. Trodde inte riktigt på sonen när han sa att mina läppar var svarta. Såg däremot mig själv i spegeln när jag hämtade en servett, hej svarta läppar. Som tur fick alla det och ingen brydde sig, det är en vanligsyn med samma färg på läpparna som kakan. Tur att det inte blev många kort tagna. Må säga att det var lite spännande att äta glass till tårtan. Vilket är mycket vanligt här, därför den är torrare?


Hem för placera mig i sängen framför datorn en bra tag. Jag gick ner och spenderade lite tid med familjen också. Läpparna hade börjat torka ut efter all slickande och torkande med servett. Så jag tog mig en tripp till affären. Jag åkte till ett ställe där jag aldrig varit förut. Köpte mig lypsyl och hittade en chokladtomte. Jag må säga att det var pytteliten och kostade fjorton svenska kronor. Det var rena rånet! Smaka väl inte riktigt som jag ville heller men ändå helt okej. Jag var inne i affären Walgreens och kunde inget annat än att tänka på lilla Johan Wallgren hemma i Sverige. Har känt honom snart tio är nu.







Minnen bubblar i vintermörkret!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback