Min mammas födelsedag

Som sagt min mammas födelsedag, alltså min riktiga. Första gången man missar den. Det känns lite konstigt även om tiden inte riktigt känns de samma här som hemma. Måste erkänna att det känns som tiden står still hemma och att jag är i någon fantasti förtillfället. Lite svårt att förklara men det är en skumkänsla. Jag undrar hur det kommer att kännas på julafton. Här kommer det inte vara något speciellt, i detta landet firas det på juldagen. Så med tidskillnaden kommer det att vara annandagjul för er i Sverige och min "julafton" på juldagen. Hängde ni med? Blev svårt att förklara. Fast nu ska vi inte tänka på det. Det är snart thanksgiving här och jag är super uppspelt. Jag älskar traditioner med familjen. Det ska bli gott, tror pumpkinpie hamnar på bordet också. Än så länge vet jag inte hur planerna ser ut för thanksgiving. Tydligen börjar världens rea klockan tolv på natten, efter thanksgiving. Det får nog bli att checka in det om jag pallar. Det är den dagen då det handlas som mest i HELA USA. Ni kan bara tänka er. Det kommer var så mycket värre än Ullared. Vi får väl se vad de andra säger. Jag vet inte ens om barnen är lediga.


Tillbaka till dagen. Jag snackade först med min pappa genom skype. Han vill ha sin ratt men det verkar inte funka så han får nog vänta ett tag till. Han har redan fått sin farsdagspresent och det är inte jul än. Mamma ringde upp efter att mormor hade gått hem. Vi prata lite och sluta med att vi diskutera en hel del. Kändes mer som jag lättade trycket. Kanske inte de roligaste på hennes födelsedag. Present får hon inte från mig förän i maj när vi gottar oss i Miami. Hon hade heller inte fått något av mina syskon än. Vilket bara visar vem som fixar presenten varje år, haha. Klockan rann iväg och mamma skulle titta på tv. Jag tog tag i mitt tränande. Det var inte så roligt att träna idag för jag har fortfarande träningsvärk från i måndags. Fast det var gött att träna och jag känner verkligen skillnaden nu. Det är kul att märka att man orkar mer och mer. De ger en mer motivation till att försätta och kämpa på ännu mera.


Lunch väntade och det blev något super amerikanskt, mac and cheese. Makaroner och cheddarost. Jag la även i några soy curls. Fråga mig inte vad det är. Är inte vegitarian i vanligafall så har inte koll på de sortimentet. Man behöver väl i för sig inte vara vegitarian för att ha koll på de men det är väl när man slutar äta saker som man tittar på de andra alternativen. Gjorde mig i ordning och plockade upp ungarna. Dottern skulle till fotbollsträning så fick fixa måltid till henne innan mamman skjutsade henne. Sonen och jag spelade tre matcher pingis. Jag vann två av dem, superlycklig. Det blev att småreta honom hela kvällen. Medan pappan lagade mat, även det super amerikanskt, hamburgare gjorde sonen sina läxor. När han var klar attakerade han mig. Vi bråkade, på skoj tills maten var klar. Det blev alltså lite mera träning. Mätt och belåten satte jag mig vid datorn. Borde egentligen spelat gitarr men den tanken flög ur min hjärna. Har gitarr imorgon, vi får väl se hur det går. Fick ta och plocka i ordning lite i mitt rum. Städerskan kommer imorgon. Anledningen till att jag plockade var för att jag ska veta vart mina grejer är imorgon. Det gör inget om man inte plockar iordning på grejerna men det underlättar att veta vart saker är. Måste erkänna att det är gött att slippa damma, dammsuga och allt det dära. Nu ligger man i sängen och knapprar på tangenterna. Långt inlägg om knappt något? Jag har i vilket fall kommit in i bloggandet lite bättre än innan. Fast det brukar vara såhär, att jag har perioder där jag är bra och mindre bra. Imorgon är det redan torsdag, gitarr, panncakes och late start är det som gäller imorgon. Alltid gött med sovmorgon och am.pannkakor är aldrig fel.



Grattis mamma!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback