Intressant historia.

Sovmorgon för min del på fredagen. Det är immigrationday i skolan för dottern. Det betyder att de återskapar deras förfäders ankomst till USA. De har forskat deras historia i veckor nu. Så nu har de få skapa sin egen karatär. Vart de kommer ifrån, varför de lämna sitt land osv. Föräldrar och lärare gjorde iordning tre klassrum till båten, Ellis Island och läkarmottagning för läkarkontrollen. Lärare och föräldrar spelade olika rollen och gjorde allting jätteverkligt. Efteråt festade de på mat de hade lagat, traditionella rätter från deras land de immigrerade från. Jag var ansvarig för att laga maten och komma med den i rätt tid. Dottern var från Irland och därmed gjorde en potatisrätt. Jag var ansvarig för att stoppa den i ugnen och ta den till skolan. Vilket jag gjorde och fick gå runt och titta på allting. Jag var superimpad. Jag fick vara med i matfesten. Herrejisses, massa gott och min mage exploderade nästan. Det var mat och efterätter. Åt en massa gottigt och tog inte ett enda kort, attans! Åkte hem igen för att vila upp mig och smälta maten. Återvände till skolan för att se en dansuppvisning dottern hade för småbarnen på skolan. Det var mer eller mindre intressant men lite små segt. Dansen var inte det utan resten av grejen. Jag kan knappt säga att det var att jobba men var ledig efter det.



Inväntade Felicia som skulle hem till mig. Vi skulle vidare till bion för att se Breaking dawn. Fast så det blev det inte. Felicia råkade ut för en olycka. Ingen allvarlig utan allting gick bra. Hon blev lätt påkörd i bak vid ett rödljus. Hon var såklart chockad och vi spenderade fredagskvällen hemma hos oss själva och var med familjen. Jag var dock inte hemma länge. Criss och Karla ringde mig och vi drog ner till stan. Vi träffade lite folk. Criss känner en som är härifrån så vi hängde på en massa mysiga och mystiska pubar och barer i sw området. Jag tog mig några drinkar, svinbilligt. Jag blev även bjuden på en del. Jag hade superroligt och har väl äntligen skaffat mig lite mer amerikanska kompisar. En runta till hoppas jag på!



Snackade även tidigare under dagen med pappa på skype. Min farbror var där och frågade mig hur vädret var här. Jag tittar ut och skrek DET SNÖAR! Tog ett kort snabbt som attans. Senare på kvällen snöade det ännu mera och det blev ytterligare ett kort. Det är lite för varmt här så inget la sig. Snön här kommer väl inte här förän i början av januari.







Slumpen?





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback