Sömning söndag

Jag vaknade tidigt och gick ner för att äta något. Hungrig, trött och allmänt seg. Den enda som var hemma var sonen och det första han sa till mig var. Varför ser du så trött ut. Svara kort och enkelt för att jag är trött, haha. Fick höra flera gånger om hur trött jag såg ut osv. Jag var inte den enda som var trött. Grisen låg jättegullig och sussa i puffen med filten på. När jag sedan gick upp på mitt rum igen för att ta det lite lugnt. Låg det två hundar i den. Jag fick knappt plats. De låg inte kvar länge, putte bort dem. Jag hatar att dela säng med någon, vare sig hund eller människa. I vilket fall när jag sover. Jag vill ha mitt utrymme att röra mig på. Inte ha någon som putts, svettas eller andas i örat på mig. Känner mig så kärleksfull när jag skriver detta. Tro mig inte fel. Jag delar gärna en dubbelsäng med någon, gosa under vaken tid bredvid varandra men när det kommer till sovande. Så får båda hålla sig på sina sidor, haha. Vi får väl se om jag i framtiden kommer ändra min åsikt.


Jag skypade lite med mammsen. Tog mig en ultralång dusch och sen var det sängen en liten stund till. När jag vaknade gick jag ner och umgicks lite med familjen. Resultatet var att jag la mig i puffen grisen tidigare sov i och somna. Sonen väckte mig genom att hoppa på mig. Han tyckte vi skulle spela lite pingis. Jag vifta med handen och somna om. Jag kvickna till lagom till kvällsmaten. Åt och fick höra att jag var ovanligt tyst. Jag funderade på hur illa min bakfylla syndes egentligen. Jag var inte riktigt bakfull, mådde bra förutom att jag var supertrött och seg. Efter middagen kom jag inte undan längre. Pingismatch var det som gällde! Jag vann helt otroligt nog den första matchen men fick storstryk den andra. Inte så konstigt eftersom jag använt all energi till den första matchen. Sängdags för barnen och även för mig. Jag tittade på Greys till klockan tio och somnade gott åter igen.






Söndagssömn!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback