FreakyFredag


Klockan ringde runt klockan nio. Barnen var ledig idag igen, så även föräldrarna. Vilket betyder att jag också var ledig. Fast jag var inte riktigt ledig, skola klockan sex på kvällen som gällde. Jag tog med en joggingtur under morgonen. Frågade sonen om han ville med men inte. Jag fick jogga själv utan musik. Det gick bra och jag funderade en hel del. Jag överraskade mig själv om hur långt jag kunde springa! Det är roligt att man märker skillnad gällande konditionen. Resten är ju de samma men man får vara glad över det lilla. Gjorde mig i ordning inför skolan och umgicks med sonen.


Skolan började klockan sex och jag fick åka en och en halv timme innan för att det var rusningstrafik. Det tar annars cirka en halvtimme. Jag förstår inte att de pallar detta varje dag. Klassen jag tog var om drömmar. Om hur man tyder dem och hur man kan ändra dem osv. Ni som har följt min blogg länge vet att jag har haft stora problem med att drömma. Jag drömde hela nättarna och det var som att jag inte hade sovit på hela natten. Jag drömmer alltid konstiga och spännande drömmar så att adrenalinet pumpar. Har skrivit ner några här i bloggen, inte många. Jag kan meddela att jag sover mycket bättre! Första veckan jag var i Portland drömde jag om samma sak varje natt fast i olika versioner. Att jag inte kom hit. Antingen att jag missa flyget eller gjorde andra planer. Det var sjuk jobbigt och jag fick verkligen intala mig själv när jag vakna att jag var här i USA. Vilket jag gjorde ofta då jag hade jetlag samtidigt. Fast nu känns allting jättebra. Jag sover bra och jag drömmer fast inte lika intensivt. Jag kommer inte ihåg varje natt heller. Fast det var detta jag misstänkte att allting skulle bli bra här. Att jag äntligen fick göra något nytt i mitt liv, varva ner och börja träna regelbundet. De kombinerat har gjort under. Hoppas att det håller i sig när jag kommer hem till Sverige igen.



Vidare till dagen. Lektionen var mycket intressant och pågick i tre timmar. Vi pratade om allt möjligt. Hon var vetenskaplig av sig men även lite åt de oförklarliga som andar osv. Så man fick välja lite när man ville lyssna och inte. När jag kom hem stannade jag inte länge. Behövde fixa min Halloweenkostym. Som tur skulle Party City, en bra affär för allt vara öppet till midnatt. Tss, det var jättekul att komma till dörren och rycka i den. Det stod en person inne som glatt öppna dörren och sa att de skrivit fel på hemsidan. Klockan var då kvart över tio, idiot som inte kunde släppa in mig. Fick glatt planera in ett besök när de öppnar klockan åtta imorgonbitti. Åkte hem och fixa lite och förberedde mig för min läxa, om jag nu kunde få någon. Om vi hade en dröm eller flera så skulle vi skriva ner de och sedan kunna få hjälp med analyseringen. Pressen var på och jag drömde inget. Kanske för att jag sov så lite?





Att sova normalt igen, AAH SÅ SKÖNT!






malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback