MotionMåndag


Fick starta dagen genom att nästan dra sonen ur sängen. Han var trött men vem är inte det klockan sex på morgonen. Jag var ännu värre än honom när jag var i den åldern så jag har mina knep. Vi fick stressa igenom morgonen då alla var extra sega. Jag skjutsade iväg dem till skolan och det var väl inte frid och fröjd hela vägen. Som tur löste jag det hela och jag njöt av tysnaden i bilen sjukt mycket! Skönt att man får åka hem igen och sova lite. Plockade upp lite varor på vägen hem, smör, cottagecheese och bagels. Ett måste i ett amerikanskt hem? Jag är i vilket fall helt fast i bagel och numera cottagecheese. Att det kan vänta helt plöstligt. Nu tycker jag det är supergott och vill äta det i mängder. Jag kunde nästan spy när jag åt det förut. Fast jag tror att man behöver ge de en massa chanser. Jag har läst någonstans att det tar 12 gånger att tycka om något. Hemma igen la jag mig i sängen för att sitta lite vid datorn innan boot camp. Jag somnade och vaknade av att mamma ringde på skype. Vi pratade lite om våra planer och jag längtar massor. Sen pratade jag med pappa och beställde äntligen hans bildelar han har tjatat om sen jag sa att jag hade planer på att bli Au pair i USA. Det är ju trotsallt farsdag snart i Sverige, eller undankommer jag det nu när jag bor i USA?


Jag gjorde mig klar till Cardio boot camp och åkte dit. Jag kommer alltid dit först men det är bara för att jag måste åka tidigt ifall det råkar vara mycket trafik. Jag förstår inte hur folk orkar, varje dag i bilköer till och från jobbet året om. Inte konstigt var och varannan bil är smashad. Nu skojar jag inte, det är en vanlig syn här. Jag fick smygvärma upp lite med tränaren och vi körde igång med passet som idag heter Hard gone bad. Ja, ni kan själva lista ut hur det träningspasset kändes. Det kändes och jag ville kapa av mina armar. Fast när man sitter i bilen för att åka hem känner man hur stolt man är över sig. Den sköna känslan av att ha tränat. Jag tycker att boot camp är roligt och det är synd att det bara är en gång i veckan. Tur är det kanske lite eftersom på vissa ställen kan jag ha värk i en vecka efter träningen. Hem snabbt för att ducha och iväg igen för att plocka upp ungarna. Vi var inte hemma länge innan Felicia kom på besök. Hon hade slutat tidigt och jag trodde jag sluta tidigt. Alla var hemma men helt plötsligt var ingen det och alla hade något att göra. Så jag sluta sent och vi hann inte fixa våra Halloweenkostymer som var tanken. På lördag smäller det, då är det Halloweenfest! Vi köpte oss lite godis och kolla runt i affären. På Fred Meyers finns det alltid något att titta på. Hem för att ta det lugnt med familjen. Jag var supertrött efter träningen. Pratade lite "problem" med Britta på kvällen, haha!



Måndag varje dag tack!




malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback