Fun in Portland


Jag hinner inte skriva lika mycket som jag skulle vilja men inget att göra åt. I lördags såg jag dotterns första fotbollsmatch (soccer). Den var klockan tolv på dagen och jag hade smörjt in mig i solskyddsfaktor 30 för att kunna sitta där i lite mer än en timme. Det var inte ett enda moln på himlen. Jag har nog bara sett något moln en dag så länge jag har varit här. I vilket fall efter jag hade suttit där i tjugo minuter började min hud bubbla. Jag skojar inte när jag säger det. Där jag hade bränt mig innan blev det blåsor, svin läskigt. Det fick bli att lägga min t-shirt över de bubblande områden. Jag satt still hela matchen ändå svettades jag som en gris. Det var hur varmt som helst och ingen vind för fem öre. Det var lite plågsamt men jag överlevde, jag hade en vattenflaska med mig som jag drack upp. Sen var det hem med hela fotbollslaget för att kasta sig i poolen. Låg där och bubbla hela eftermiddagen. Åt mat och sen tittade vi lite på film och tog det lugnt. Värmen tog koll på en så det blev sängen tidigt.



Söndagen var extra spännande. Felicia och jag, en tjej som också är svensk au pair i Portland, hade bestämt att träffas nere i stan och ta en fika. Jag slog in adressen på gpsen och jag körde bara fel en gång, haha. Inne i stan är rena labyrinten. körfält uppe och nere. Gpsen sa sväng vänster, vilket det inte gick att göra. Jag tittade upp och ser över mig. Ja där uppe går det att köra vänster. Det vara bara att första att vänta. Jag har börjat vänja mig vid att köra fel. Jag undrar om jag kommer att lära mig köra utan gpsen. Jag träffade upp Felicia och det var första gången jag träffade henne. Det kändes dock som vi redan kände varandra, skit bra! Vi fikade på Starbucks och jag tog mig en Frappoccino caramel. Den var jättegod men massa karamellsås, grädda och knappt något kaffe. Starbucks härstammar från Portland så jag kan säga att det finns exakt överallt. I stan låg de typ tre minuters gångavstånd. Shoppade lite runt i stan. Det blev en stickad kortärmad kofta typ med ett bälte i midjan och en Billabong t-shirt. Jag var även inne på Victoria's secret och prova miljoner olika modeller. Jag hade jätteroligt med Felicia och vi drog hem vid klockan fyra då hon skulle iväg på kalas. Som vanligt krånglade gpsen på vägen hem men det gick smidigt ändå. Jag tog mig hem på egen hand då gpsen ville att jag skulle köra åt fel och allt möjligt. Ingen panik som tur börjar jag känna igen mig lite i vilket fall. Hem är mycket lättare än in till stan. Hemma igen för att äta hemmabakad pizza gjord på grillen och gå igenom veckans schema. Mega trött la jag mig i sängen för att sova. Benen hade även börjat värka. Jag läste lite Harry Potter och orkade knappt hålla ögonen öppna. Tro inte att jag somna för det. Låg och vred mig till klockan blev halv fyra. Jag blev ganska arg på mig själv då jag skulle upp klockan sex och jag var jättetrött.



Jag somnade tillslut efter att ha läst ut Harry Potter boken och vridit mig om och om igen. Vaknade ganska pigg. Gick ner för att fixa lite frukost och mamman fråga hur jag hade sovit. Jag sa att jag hade svårt att somna. Tanken slog mig om fullmåne. Jag sa att jag funderade på om det var fullmåne och hon svara direkt jajjemen. Det hade varit en jättestor gul fullmåne. Jaha, fick jag reda på varför jag inte hade somnat. Skjutsade iväg barnen till skolan och på vägen hem köpte jag nybakta bagel. Ah, det är helt underbart gott. Jag uppmanar er till att prova en rostad bagel med philiadelphia på. Går även att lägga en skinka emellan också. Bagel går att köpa på de flesta ica affärer som har minibageri. Har även ätit en vaniljpudding, nej mena vaniljyoghurt till fruost. Det är ungefär samma sak här tycker jag, 33% socker i en 170g yoghurtförpackning. Jag kan säga att det är en som efterrätt. Snart ska jag iväg till en jättestor affär och köpa lite grejer. Hoppas jag hittar dit och kommer hem. Ska googla lite innan jag åker. Hur hade jag klarat mig i utan google?


Ute på tur aldrig sur..




malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback