Nystart

Fick lite skäll av min syster idag att jag inte uppdaterade tillräckligt. Fast jag hinner inte riktigt, eller hinner gör jag men det känns inte som jag har tiden till det. Jag vill bara göra annat och njuta av tiden här i USA. Nu har jag äntligen skaffat mig kontakt mellan kameran och datorn. Min familj är bäst som hade minneskortsläsare som de mer än gärna lånade ut till mig. Att jag inte ens kom på idén att fråga, pinsamt.



Jag har gått racet, vilket var roligt. Vi åkte spårvagn och nästan missade alla andra au pairer. De enda jag hann se var Felicia och hennes familj samt Ale med hennes familj. Resten försvann i folkmassan. Det var trevligt att gå racet och även höra på de överlevande. Detta inspirerar nog många tror jag. Helt annan stämning här än i Sverige, vet inte hur jag ska förklara det hela. Man behöver vara här för att förstå. Jag tog mig en tupplur efter racet, började få en huvudvärk. Jag var trött efter föregåendes dag dåliga sömn. Denna natten var bara snäppet bättre. När jag vaknade gjorde jag mig klar och möte upp Felicia Downtown. Vi fikade på en kaffe och snacka en massa. Kolla lite i fiiina affärer och sen köpte vi oss var sin biobiljett till filmen Drive. Se den inte, herregud vad dålig och seg film det var. Jag hade sett den på reklam och blev grundlurad. Den verkade så bra och ball men icke sa nicke. Felicia och jag satt och kommentera en hel del på svenska, haha. Köpte mig även en coca-cola, liten. Höll på att dö av skratt när jag såg den. Det var en liter coca-cola typ! Den var enorm och när jag var klar med den såg det inte ut som att jag hade druckit något, herrejisses alltså. Efteråt blev det McDonalds och vi hamnade på ett med konstigt folk. Vi sa till varandra att aldrig mer komma tillbaka dit. Så udda folk som gick dit. Jag blev lite sur då klubbdelen (mittendelen) bara var rostad på ena sidan och jag fick inte två gurkar utan tre. Helst vill jag inte ha några men pommes frites var goda. Jag hade svårt att avgöra om de var större. Kändes som kartongen var bredare men ändå inte. Tog ingen supersize eftersom jag inte hade kameran med mig. Vågade inte ha med den till bion. Hem för att sova lite, jobbet väntar imorgonbitti.



Nu ska jag erkänna hur min dag har varit, gällande jobb. Jag såg till att ungarna hade vaknat och såg till att de åt frukost och såg till att de fick med allt de packade igår. Sa hej då och ha så kul. Allt detta inom 40 minuter sen var jag ledig tills klockan två, då åkte jag till skolan och hämtade dem. Sen var jag ledig resten av dagen. Ja, denna dagen var helt underbar. Då jag gick och la mig en timme eller så till. Tränade lite på maskinen, skypa med mamma och syrranx2. Sen har jag bakat lite kakor med sonen och myst i soffan med familjen och Harry. Jag har numera börjat på bok nummer tre. Ikväll hjälpte pappan att registrera mig till College kurser. Det ska bli roligt och jag hoppas att jag kommer få lite mer vänner som känner till denna underbara stad. De kurser som jag har valt att börja med är Guitar 1, Cardio boot camp och Adventures dreamtime. Får se om jag överlevere boot campet men jag hoppas det. Så måndag och torsdag går jag i skolan för en hel timme. Dreamgrejen är bara två dagar i oktober. Ska registrera mig på mera klasser men inte hittat några jag vill gå. Ska ta körkortet också så jag har lite att göra.



College here I come!



malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback