Bästa Påskdagen någonsin

Fille och jag missa the egg hunt. Det är när man letar efter äggen påskharen har gömt. Det är alla ägg som man har målat och även plastägg med godis, pengar och annat roligt i. Fast vi vaknade upp tills det var dags att få främmat. Jag kände mig grymt elak då jag inte hjälpte till med någonting. När den andra familjen dök upp var det dags för skattjakten. Detta året var det lag. Fille och jag var i samma lag. Vi fick en lapp med en ledtråd som ledde till annan ledtråd som tillslut ledde till den underbara godispåsen. Fille och jag hade jätteroligt under skattjakten. Vi kom dessvärre sist men det var lite klurigt. Inte de lättaste att få ihop den svåra engelskan och sen lista ut meningen med det. När vi tillslut hitta den var det dags för brunch. Det var fullkortspannkakor, quiche, kanelbullar och jättestor fruktsallad. Allting var jättegott och jag fick massa beröm för mina fula kanelbullar. Här finns det inga bullformar utan bara cupcakes. Så formarna är försmå och för höga. Det funkar så det kvittar väl. Fula men goda! Vädret var helt underbart så Fill och jag gick ut och sola på altanen. Barnen lekte ute med sina nya leksaker. Sonen fick bl.a. en minihelikopter att flyga med. Fille och jag satt på altanen och dega tills det var dags att åka till familjens kusiner. Där fick vi vara med när deras barn hade egghunt. Deras barn är 1,5 år och 4 år gamla. Så det var så sött se dem leta och bli superglada över äggen med godis. Vi åt någon sorts tacos och åt mumsig efterrätt. Det var någon sorts mazarin. Jag skjutsade hem Fille sent på kvällen när vi kom hem från deras kusiner. Hände inte så mycket mer. Jag gick till säng men innan tacka jag för en helt underbar påsk.






Familjeskoj!




malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback