Google +

Min tur att köra barnen på morgonen. Städerskan kommer även idag så jag fick ta och plocka i ordning lite på alla min grejer. Annars vet man aldrig vart de hamnar. Tänkte ta tag i mitt bloggande. Så tog mina grejer och satte mig ute då det var fint väder. Såklart blev det mulet och kallt när jag satte mig där ute. Jag gick glatt in igen och satte mig på soffan. Självfallet tittar solen fram och jag gick ut igen. Så höll jag på minst fem gånger. Jaga solen som en huligan. Jag surade till och gick upp och la mig i min säng och fortsatte att blogga. Jag blev glatt avbruten av ett samtal på Google +. Helt random så var Majsen, Britta, Sandra och jag inne samtidigt. Det blev ett långt samtal och såklart skulle min dator balla ur också. Jag sprang mellan min datorn och den där nere. Efter mycket slit blev det ett halvlångt samtal med mina godingar. När de alla gick och la sig. Tog jag mig en promenix på gåbandet. Blev samma som häromdagen, en halv mil istället för en hel. Plockade upp sonen vid korsningen och när vi kom hem spelade vi lite Lacrosse. Det är roligt och jag är jätteimponerad på de som kan spela bra. Det är en komplicerad sport som krävs både teknik, snabbhet, logik och muskler! Blev inte så mycket spelade det började nämligen regna. Under middagen frågade mamman mig och jag hade bakat något. Hon hade gått och tänkt på det hela dagen. Jag hade tyvärr inte det men jag hade mina planer. Det blev en äpplesmulpaj med kanelgegga. Jag exprimenterade lite och det fick bli mitt egna recept. Medan pajen var i ugnen åkte jag och hämta dottern från fotbollen. När vi kom tillbaka smaskade vi på pajen och den var grymt uppskattad. Jag fixade såklart vaniljsås till pajen. Det var så sjukt svensk gott! Fick även några datum att välja bland till min östkustresa. Jag hoppas verkligen den blir av så jag får träffa Karla och Josefin samt se Washington DC, Philadelpia, Chevy Chase, Niagara falls, Buffalo och Annapolis. Det blir mycket att kräma in på en lång helg. Man är bara ung en gång!



Vill kunna kramas genom datorn också!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback