Hos Fille

Såg till att barnen kom iväg till skolan, sa hej då i dörren. Jag skypa lite med familj och vänner. Tog mig en sväng i gymmet. Jag fick även ta tag i min tvätt som legat och väntat. Det var en hel del men lyckades få allt tvättat innan jag åkte iväg till Fille. När jag kom till Fille tog vi med tvillingarna i bilen för att plocka upp deras storasyster som var på förskolan. Hon blev superglad när hon såg att jag var med och gav mig en stor kram. Fille och jag prata lite med läraren som var svensk. Hon var från Vänersborg men flytta hit när hon var i 20 årsåldern. Vi tog en sväng ner till Lake Oswego. Jättefint område här i Portland. Vi lämnade in en bok på biblioteket och sen åkte vi hem. Klockan närmade sig två och då var det dags för deras nap och quite time. Tvillingarna sov och storasystern lekte för sig själv och städa sitt rum. Fille och jag tittade på tv och prata. Måste säga att vi prata mer än titta på tv. Det är så skönt att få prata av sig. Speciellt när det är au pair grejer som bara en au pair förstår sig på. Det är tur att jag har Fille här. Det är så skönt att prata lite svenska ibland och vara lite svensk! Klockan närmades sig fyra och jag fick åka vidare. Jag skulle plocka upp mat till dottern och hennes två kompisar. Så de kan få sig lite mat innan fotbollsträningen. Jag hann även plocka upp en kaffe och en kaka till mig. Jag hade inte sovit min extra tupplur idag på morgonen så ögonlocken var lite tunga. Skjutsade iväg dem till fotbollen och sen hem för att lata mig lite. Umgicks med familjen hela kvällen. Plockade upp dottern från fotbollen. När jag gick upp för att lägga mig låg det redan en och vänta där på mig. Gandolf har blivit jättesällskapssjuk. I vilket till mig. Han sover med mig och är gärna där jag är. Lite roligt men ändå jobbigt. Han flåsar så och kan börja skälla mitt i natten. Vilket är jobbigt då jag är van att ha det knäpptyst.







Måste få klumpen i magen att försvinna..







malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback