Maximal otur

Vaknar upp och känner vilken bra rolig dag detta kommer att bli. Jenni från Seattle kommer hit. Jag har inte sett henne sen i höstas. Ska även få träffa två nya tjejer också, Sina och Kathrin. Seattle girlsen och Elena, Felicia och jag ska åka till min familjs beachhouse. Jag har verkligen sett fram emot detta. Vi ska titta på en jättegammal fyr, glassfabrik, stranden, grilla mitt i natten och festa till det. Däremot är det mig vi talar och det blir aldrig som det är tänkt. Allting började med att det var sjuk trafik i Seattle och tjejerna blev försenade. Jag åkte och hämta Felicia strax efter fyra. Vi spenderar tid hos mig och väntar på att tiden skulle gå. Elena skulle komma hit men blev också försenad. Bilen, vanen vi skulle låna behövde olja. För att toppa det hela lite. Gick en av föräldrarnas bil sönder så Elena fick fortsätta passa barnen och vänta på att båda bilarna blev fixade. Tiden sprang i väg. Vi alla började bli hungriga och tillslut när Elena kom åkte vi till Spagetti factory. När vi väl sitter och äter får vi ett telefonsamtal. Seattle tjejerna har kört vilse. Kunde det gå mer fel, klart det kan. Jag lyckades få tjejerna på rätt väg och vi mötte upp dem. De skulle parkera bilen utanför mitt hus. Jag studsade ut ur bilen för att visa vart de skulle parkera. Snubblar såklart på trottoarkanten och vinglar till och ramlar. Ramlar mer eller mindre på foten. Stukande foten så in i bomben. Den smärtan går inte att beskriva. Som tur var pappan vaken och jag fick det omlidad och tittat på. Tog med mig lite is och vi åkte ändå. Smärtan blev inte bättre. Foten fortsatte att svullna. Jag satt hela vägen med foten högt och hacka tänder för att jag hade så ont. Vi var framme mitt i natten och alla hoppade direkt i säng.



Allt går åt helvete...







malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback