Tillamook Cheese and Icecream

Ännu en natt av smärta. Vaknade tidigt. De andra fixade i ordning allting och sen drog vi. Vi åkte till Tillamook Cheese and Icecream factory. Jag var såpass envis att jag valde att gå runt själv. Jag hittade en läge där jag kunde gå på den onda foten. Det blev glass i stora lass. Det var superbilligt och det fanns 33 sorter att välja mellan. Jag måste säga att jag var glad över den långa kön. Det tog ett litet tag att bestämma vilka smaker jag ville ha. Det hade räckt med en kula eftersom de var monster stora. Men eftersom man är en sån gottegris var jag tvungen att ta tre för att få smaka på så mycket som möjligt. Vi satt där och gotta oss med glass och underbart sällskap. Vi stannade inte så länge. Seattle tjejerna har en lång resa att göra. Foten började pulsera och värka ännu värre. Gick runt i över en timme på den. Det var nog inte en så bra ide att gå på den. Bilfärden var smärtsam men vacker. Naturen här borta är underbart vacker. Det var skönt att komma hem igen. Dessvärre kom tjejerna inte iväg. Sina hittade inte sin bilnyckel. Det var inte meningen att vi skulle komma iväg denna helgen. Allting har gått emot oss. När vi väl hittade den igen åkte de iväg till bensinmacken för att få bensin. De hade inte tillräckligt för att komma dit med bilen så de fick ta med en dunk. De gick även in på Fred Meyers, en affär. När de kom tillbaka insåg de att de tappat samma bilnyckel på Fred Meyers. Kaos åter igen och de tog ett litet tag innan de kom iväg. De åkte och strax därefter kom min familj hem. Mamman tittade på min ankel och sa att hon trodde den var bruten. Pappan som tittade på den i fredags trodde fortfarande att det var en rejäl stukning. Jag lovade att åka in till läkaren imorgon måndag.
Glassig dag!
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback