Alla hjärtans dag

Dagen då man inte vill vara singel, eller? För mig är det dagen jag inte vill vara utan choklad. Usch, alla går runt och äter godis. Energin hade inte kommit ikapp denna dagen heller. Sa hej då till ungarna i dörren. Tog mig en tupplur eftersom det bra humöret och energin saknades. Dottern hade med sig en lunch till en i klassen. De fick skriva på en lapp vad de ville ha till lunch. Sen lotta de ut lapparna och så skulle man fixa en Valentines lunch till personen. Tyckte det var supergulligt. Sen var de tvungna att göra alla hjärtans dag kort till alla i klassen. Det är bra så alla får ett. Man skriver olika mycket på det, så det spelar inte så stor roll. Valentines day är verkligen ruggigt stort här. Jag studsade till Stability ball med noll motivation. Gjorde allting fast inte alls lika bra som jag vet att jag kan. Vad är detta? Jag blir arg på mig själv. Fast jag orkar inte ens bli arg utan bara suckar. Jag plockade upp flickorna på skolan. Vi åkte hem till oss. De visade upp alla kort, blommor och godis de fått under dagen. De gjorde sedan läxor medan jag lagade mat. Jag gjorde potatisgratäng, kyckling och lax. Eftersom dottern är vegetarian (som äter fisk) får det bli två val av protein. Jag var så seg att jag inte brydde mig om att jag inte fick äta potatisgratängen. Jag brydde mig inte om den. Flickorna åt och jag skjutsade dem till fotbollsträningen. Kom hem och hemma var sonen från basketmatchen. Vi åt ihop och föräldrarna åkte iväg för att ha middag på en romantisk restaurang. Sonen och jag spelade lite spel och fördrev tiden. Dottern kom hem och jag såg till att de kom till sängs med allt fixat inför morgondagen. La mig i sängen och tittade på lite Supernatural.

Måste tillägga att det är tre år sedan jag växlade ringar med mina bästa vänner, mina godingar Sandra och Britta!







Be my Valentine!







malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback