Blir aldrig som man tänkt sig

Vaknar upp av att sonen spelar Xbox och dottern ligger där nere och läser på sin nook. Planen var att vi skulle äta frukost och sen åka iväg till en park med lite åkattraktioner och en inlinesbana. Ja såklart ska det bli tajkon och sonen ville inte hänga. Så jag tog ett problem i taget, frukost först. Efter många om och men blev det bestämt att jag skulle göra biscuits, vilket jag ALDRIG gjort. Det gick bra, hittade ett hyffsat lätt recept. Barnen blev nöjda som tur var. Då började sedan diskutionen om hur dagen skulle se ut. Även om bestämde igår att vi skulle åka inlines. Tillslut blev det att dottern och jag bestämde oss för att åka själva. Precis innan vi skulle åka sa sonen att om han fick spela lite mer Xbox kunde vi åka inlines. Vi bokade upp dagen med först inlines, middag ute och sen Tintin 3D på bio. Det kunde bli mer än lyckad dag. Vi skulle åka klockan tre och vi hade mycket tid över så dottern tvingade mig baka undertiden. Vi snackade med Andreas under tiden på facebook. Dottern hade jättekul att skriva med mina kompisar. Jag bakade en lite tjockare version av chokladsnittar. Klockan började närma sig tre och så skriker dottern ut NO. Jag frågar vad som är fel, så säger hon att hon har ju fotbollsmatch klockan halv sju. Hon blir upplockad klockan halv sex. Så vi fick ropa ner sonen och göra om våra planer. Det blev middag ute och sen fick sonen och jag ha filmkväll här hemma. Det blir bannemig aldrig som man planerat. Vi gjorde oss iordning och drog iväg till The old spagetti factory och åt ute. Vi diskutera massa roliga saker, skratta högt och allmänt skämde ut oss. Det är väl då man vet att man har en "good time". Hem för att bunkra upp sonen och min filmkväll. Det blev filmen Thor och jag dregla över hans muskler hela filmen, haha. Filmen var väl helt okej men inte bra direkt.



 




Varför planera, ta det som det kommer!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback