Ledighet i all ära

Ställde klockan på nio idag men dumma vovve ska såklart börja skälla kvart över sju. Det var som att han inte visste att vi var lediga utan väckte oss när vi brukar gå upp på torsdagar. Gandalf väckte mig flera gånger med hans skall. Tror jag blev så arg att jag gapa på honom. Helt meningslös men jag kände mig tvungen. När jag väl vakna till vid halv tio tiden. Gick jag ner och gjorde iordning min frukost. Sprang snabbt upp igen för att skypa med Sandra. Det var alldeles för länge sen jag prata med henne nu. Alltid lika roligt! Jag sa hej då till familjen som åker till Kanada, skidsemester. Denna gången stannar jag hemma. Ska ta hand om djuren. Tiden rann iväg med Sandra i skype och jag fick stressa mig iväg till stability ball. Som tur hitta jag parkering. Denna gången betala jag bara fem dollar för en timme. Lektionen gick snabbt och jag fick kramp i mina ben. Så många jobbiga benövningar idag. Hem för att äta lite lunch. Jag skypade med Moa under tiden. Sen var det bara att invänta rörmokaren som skulle komma klockan tre. Jag kunde inte riktigt hoppa in i duschen förän han hade kommit. Ville inte stå i duschen när han kom. Klockan halv sju hoppade jag i duschen och gav upp hoppet om att han skulle komma. Ja, han förstörde mer eller mindre min dag. Satt fast hemma. Kunde ju lika gärna åkt i väg och gjort något roligt istället för vänta på puckot som aldrig kom. Satte på inte en film utan två. Första filmen var twelve som jag önskar att jag inte såg. Trodde den skulle vara svingrymm. Det var en sket film rent ut sagt. Efter den satte jag på G.I Joe rise of the Cobra. Där kan vi snacka om en bättre film. Den var helt okej och mumsiga Channing var med i den. Då kan det inte bli bättre. Detta året kommer tvåan ut också. Så den ska jag helt klart se.



Soft dag UTAN godis...





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback