Zumba

Vaknar första gången ungefär klockan fem. Vet inte riktigt varför jag vakna upp. Jag har svaga minnen av att jag drömde något. Har haft drömmar om att åka hem förtidigt från USA och drömmar om att åka hem när jag var klar. Första drömmen var jag panikslagen för att jag åkte hem förtidigt och den andra drömmen om att komma hem i rätt tidpunkt var jag lycklig. Inget jag behöver tänka på än som tur är. Det är bara drömma mer om det så jag vet vad jag egentligen vill. Jag vet att jag inte kommer åka hem före mitt hela året här i USA är gjort.

Vidare till dagen, jag somnade gott om igen. Vaknade igen när klockan ringde. Väckte sonen som skulle hoppa in i duschen. Som tur tryckte jag på snooze och vakna tio minuter senare. Sonen somnade nämligen om så jag fick gå in och dra honom ur sängen. Han hoppa in i duschen och jag somnade om. Vaknade tio minuter senare och väckte dottern. Vi gick ner och jag gjorde i ordning frukost till dem båda. Det blev en massa prat vid frukostbordet. De sitter på barstolarna till köksön och äter frukost. Det blev nästan lite för mycket prat. Fast de han precis bli klara innan skjutsen kom. Jag hann t.o.m. att springa ut i pyjamas, barfota och hämta sonen skor i min bil som han hade lämnat där. Jag sa hej då till de små liven och gick upp för att lägga mig igen.


Jag sov i två och halv timme till. Var så himlans trött när jag vaknade. Ville bara ligga kvar där i min mysiga säng. Inget jag kunde göra dock. Jag gick ner och åt lite frukost. Pappan var hemma och han fråga med om jag ville gå på en fotbollsmatch i mars med barnen. Det visade sig vara Portlandslag The Timbers mot Allsvenskans AIK. Sedär ja! Så vad ska man heja på? Det ska bli en rolig upplevelse ska jag säga. Älskar att pappan har koll på allt! Degade framför datorn så länge jag kunde innan jag fick åka iväg till skolan. Idag var det zumba som gällde. Jag visste inte riktigt hur det skulle gå. Jag har aldrig testat det innan och jag har fortfarande världens träningsvärk från Boot camp i måndags. Jag kan fortfarande inte riktigt gå normalt. Det var jätteroligt. Shakade ass och boops extremt mycket. Fullt tempo och en bra tränare. Detta kommer jag verkligen att fortsätta med. Det blir nog bara roligare ju mer danssteg man lär sig. Hem för att skypa med Moa! Det var underbart att snacka med henne igen. Har bara skrivit med henne sen jag kom hit. Hon är numera också Au Pair fast i Norge. Plockade upp barnen vid klockan fyra utanför skolan. Skjutsade hem alla till sina hem. Gjorde lite sallader och sen skjutsade jag dottern till fotbollen. Hem för att äta middag med sonen och pappan. Bråkade på skoj med sonen innan han fortsatte med sina läxor. Satte mig vid datorn för att döda lite tid. Jag fick sedan rycket och började städa mitt rum. Imorgon kommer städerskan och då gäller det att ha sina saker på ett bra ställe så hon inte städar bort det. Bytte även väska till den jag hade köpt. Slängde mig framför datorn igen och började blogga.



PILATES-, COREPASS IMORGON!!





malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback