BASEBALL, SEATTLE - KANSAS CITY

Jag ville slå sönder alarmet i morses. Elena och jag gick upp i sista minuten och gjorde oss klara. Stephanie och Alina kom hem till oss klockan åtta på morgonen. Vi åkte på direkten. Stannade i St. Helens och inhandla lite frukost och kaffe på Starbucks. En aning roligt då hon som jobbade inte fatta ett smack. Vi fick som tur det vi ville ha. Elena fyllde även på oljan i bilen. Här har vi en STOR skillnad på svenskar och amerikanare. Elena hade fått upp motorhuven och det första de fråga var om allting var okej. I detta fallet var allting okej men om det inte hade varit det hade de genast kommit till räddning. Nu säger jag inte att alla svenskar är sådana, vi är allt hjälpsamma men amerikanarna är alltid redo. Hur många svenskar hade inte bara gått förbi för att man är lite feg. Vägen till Seattle gick fort och vi hittade lätt. Vi parkerade nära men inte utan krångel. Nu snackar vi priser också, parkeringen kostade $18 = ca 127 sek. Vi var tidiga och kunde ströga runt inuti arenan. Jag köpte mig en baseball som minne. Vi fick även ett certifikat på vår första besökta match. Solen stekte som attans men jag var förberedd. Vad jag trodde i vilket fall. Jag hade missat några ställen men lyckades få en fin färg. Matchen var bra och spännande. Det starta lite trögt men sen kom det igång ordentligt. Så otroligt glad över att jag gjorde detta äventyret. Seattle Mariners vann!! Hungriga och törstiga åkte vi in till Seattle downtown och åt på Cheesecake factory. På vägen hem stannade vi i Olympia, staten Washingtons huvudstad. Vi tog en massa kort på deras makalösa byggnader. Det var mycket vackert. Måste även skryta om att vi tog en hoppbild. Jag var den enda som lyckades att hoppa på bilden. Kameran dog nämligen. När Elena såg bilden utbrast hon "WTF, the only one who cant really jump is the only one who is jumps in the picture!". En stolt haltande Malin må jag ju säga.
 
 
 
 
 
Älska baseball!
 
 
 
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback