Pappans födelsedag

Drömde om mitt au pair liv. Det var lite skumt och underlig dröm. Snart är det livet över. Det är också skumt. Fick upp ungarna och i väg till camp. Jag handlade lite till kvällens födelsemiddag. Handlade väll mest till efterrätten. Hem igen för att fördriva lite tid vid datorn. Beställde pappas sista del till hans älskade Oldsmobile. Skypade lite med syrran och kompisar. Fick se min lilla älskade kyckling, Leah plutten. Det var inte länge jag kunde vara hemma. Jag hade fortfarande present att fixa. Jag hade äntligen listat ut vad jag skulle köpa. Det blev en vacker box med saker han älskar. Som öl, godis, coca-cola zero m.m. Hann inte riktigt hem i tid då jag stannade på vägen och köpte vitlöksbröd till kvällens middag. Mamman hade glömt av det när jag var i affären på morgonen. Barnen var redan hemma och fixade. Jag slängde i dem lunch och vi var på väg till Nike store. Vi hade 30% rabatt på ett helt köp. Barnen handla inför skolstarten. Jag hittade mig ett par skor. Ett par träningskor som har bra stöd för ankeln. Något jag verkligen behöver när jag väl börjar träna igen. Hem för att börja förberedda födelsedags middagen. Jag gjorde salladen, en blåbärssallad. Jag fick även skutta i väg till den lilla lokala butiken för att köpa glass. Många produkter vi glömde. Till salladen fick jag använad någon svartscheese istället för bluecheese. Det funkade som tur väldigt bra. Vi åt lasagne, vitlöksbröd och blåbärssallad till middag. Paket öppning och allting var lyckat. Till efterrätt var det blåbärs, persikopaj med glass. Så underbart gott. Vi umgicks och tiden bara försvann. 
 
 
 
 
Upplevt allas födelsedagar nu!
 
 
 
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback