Pittock Mansion and the beach

Au pair möte, mitt näst sista. Tanken var att det skulle vara på Multnomah falls men det var många som inte kunde. Så klockan tio skulle vi mötas utanför Pittock Mansion. Elena och Sina plockade upp mig och vi inhandlade lite starbucks innan vi begav oss till mötet. Vi satt vid ett bort i trädgården med en underbar utsikt över Portland och Pittock mansion. Mötet bestod av mycket information och prat. Vi satt där i hela två timmar. Behöver jag berätta att jag brände upp baksidan helt brutalt. Solen stekte som attans. Portlands solen är inte att leka med. Elena, Sina och jag gick efter mötet in i huset och kollade. Det var intressant och ballt. Jag tycker om att traska runt och få reda på massa historia. Gubben som hade bott där var skaparen till The Oregonian, deras tidning. Familjen i några generationer plus några andra hade the Pittock Mansion som sitt hem under många år. Det förföll och människorna i Portland donerade pengar till det och det renoverades och gavs till allmänheten. Snabba ryck hem för att hämta bikinin och vidare till stranden. Halv lång resa i en varm bil och ner vevade fönster, det är sommar. Vi låg och stekte ett bra tag på stranden. Såg några hotta boys och något mindre som kliade sig i röven, haha. Med kurrande magar åkte vi och åt på Skyline restaurante. Deras hamburgare är så sjukt goda. Jag fick kommentar av vår servitör att jag hade fått mig lite för mycket sol. Han skojade inte, jag var som en kräfta på ryggen. Helvete, det kommer bli några plågsamma dagar med den brännan. Från middag till Fred Meyer för lite godis till bion. Vi såg filmen people like us. En bra och annorlunda film. Det är en fin film så att säga. Elena skänkte några tårar till filmen.
 
 
 
 
 
 
Aktivitet på aktivitet - underbart!
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback