Regn förstör nästan allt

Vädret förstörde Elenas och min dag helt. Vi skulle på morgonen iväg till The japanese garden och få en rundtur. Såklart skulle det regna lite, så vi fick avvakta. Det skulle klarna upp klockan tio på morgonen. Klockan tio var vädret fortfarande dåligt och vi ringde upp den eventuella nya au pairen. Hon är från Tyskland. Kommer nog troligen bli ett inlägg om hur jag känner om allt detta. Det bubblar lite i mig. Hon verkar som tur vara en toppen tjej. Nu är det väl bara att vänta tills barnen har bestämt sig. Vädret sprack äntligen upp och Elena och jag drog ner till downtown. Vi tänkte titta på marietime musemet innan dotterns match. Eftersom vi inte längre skulle hinna med trädgården innan matchen. Såklart lyckas vi pricka in den enda helgen på hela året då båtmuseumet är på vift. Så himla typiskt. Det blev en underbar promenad vid floden, den s.k. waterfront. Läs plågsam eftersom min ankel är långt ifrån smärtfri. Vi tog lite kort, åt lunch och tog en kaffe innan matchen. Det var roligt och trevligt (om man bortser från smärtan - jag överlever). Vet inte vart tiden försvinner när Elena och jag börjar babbla. Det var cupfinal och tyvärr förlorade dotterns lag. Det var en jämn match som avgjordes med straffar. Elena och jag körde raka vägen till Japanese garden. Dessvärre var det sjukt molnigt och vi skippade det. Vi vill ha fina bilder och minimal chans med regn. Hem till mig för att slappa och sura lite. Som tur blev tv ledig och vi kunde titta på Prison Break. Det om något gör mig så sjukt glad. Dominic gör mig sjukt glad helt enkelt, haha. Stor familjemiddag som även Elena deltog i. God mat, efterrätt och sällskap! Elena och jag tog hand om disken då vi inte hjälpte ett skit med maten eller efterrätten. När vi var klara fortsatte vi med Prison Break. Vet inte hur många avsnitt vi hann se men det blev en del. Vi fick lite söndagsånget när vi sa hej då och godnat. Var försvann helgen egentligen? 
 
 
 
 
 
 
Skit väder men en bra dag ändå! 
 
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback