Shooting range!

Dagarna rulla på som attans. Denna morgonen rullade dessvärre inte lika fort och lätt som jag ville. Ipod säger jag bara. Det gör mig vansinnig att en liten grej kan förstöra en hel morgon. Vi var sena till deras camp. Jag kunde lämna av dem och lugna ner mitt humör. Hem för att skypa med Britta. Vi bokade det sista viktiga, bilen. Det blev inte som vi ville och tänkte. Fast det gör ingenting. Vi huvud idé var att hyra en Ford Mustang cabbe. Det skulle kosta oss 25000 sek. Vilket vi nästan var beredda på att betala. Tills vi insåg hur mycket vi kunde göra för pengarna. Det får bli en annan gång. En annan gång vi inte behöver bil för en massa mil i 18 dagar. Tiden försvann fortare än kvickt. Jag fick åka och plocka upp sonen från camp. Det blev även att vi tog med en andra killen från carpool. Så slapp han hänga med tjejerna till tvärflöjtslektionen. Vi tre åkte och käkade lunch ihop. Vi tog även en fika på starbucks så sonen kunde mata sina drakar. Ett spela han spelar på sin Ipod. Downtown som gällde efter fikat. Det tog sig en stund tills vi hittade en parkering. Vi fick gå några s.k. blocks före vi var framme. The Portland police bureau! Inne i polisstationen låg deras museum. Det var hur häftigt som helst. En massa gamla bilder, pistoler, telefoner, register, handbojor, fotbojor, fängelsecell, fingeravtrycks-kit, motorcykel med sidovagn och uniformer man kunde prova. Jag var grymmt imponerad och hade jättekul. Det var en massa intressant fakta. Killarna hade jättekul och lekte med de gamla uniformerna och motorcykeln. Det tog inte värst länge där inne. Kompisen och jag ville göra något mer när vi ändå var nere i downtown men sonen ville bara hem. Torrbollen fick som han ville och vi åkte hem. Vi hade tänkt att hoppa i poolen men vi hann aldrig. Jag spelade uno med dottern istället tills Elena kom.
 

Elena plockade upp mig och kompisen. Vi körde hem kompisen och körde vidare mot the shooting range. Vi köpte för lite mer än en vecka sedan en groupon (groupon är typ tillfälliga rabattkuponger för vissa företag). Det var ett shootingkit med säkerhetsutbildning, kulor, måltavla och hyrning av pistol för en billig peng. Det var något av de läskigaste och häftigaste jag har gjort i mitt liv. Att avfyra en pistol är något jag aldrig trodde att jag skulle göra i mitt liv. Om jag nu inte hade spunnit vidare på mina planer att bli polis. Hem igen för att titta PRISON BREAK!
 
 
 
 
Vilket upplevelse!! 
 
 
 
 
malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback